Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

De meest iconische uitspraken van Max Verstappen

Max Verstappen is een racer in hart en nieren. Soms gaat dat gepaard met gepeperde, bijzondere of hilarische uitspraken, die hij in voor- en tegenspoed maakt. Een verzameling van enkele van de meest gepeperde.

Max Verstappen windt er vaak geen doekjes om. Als hij iets denkt, dan deelt hij dat vaak ook met de media of via de teamradio. Dat heeft hij door de jaren al meer dan eens bewezen. Er zijn wat iconische uitspraken die uit de koker van de Red Bull-coureur zijn gekomen.

Singapore, 2015

De Grand Prix van Singapore van 2015 was een van de betere uit de carrière van Max Verstappen. Na een rampzalig begin van de race vocht de Limburger zich knap terug tot de punten. Toen hij aan het einde van de race vastzat achter een van zijn concurrenten, kreeg hij van zijn team de opdracht om aan de kant te gaan voor Carlos Sainz, die weer achter hem reed, zodat de Spanjaard een poging kon wagen. Het antwoord van Verstappen was even kort als duidelijk.

No!

Groot-Brittannië, 2017

Tijdens de Britse Grand Prix van 2017 ontvouwde zich een heerlijk gevecht tussen Max Verstappen en Sebastian Vettel. De laatste was die periode al meer dan eens in aanvaring gekomen met de Nederlander en in de strijd om de derde plaats ging hij tot het gaatje. Max Verstappen gaf zich echter niet zomaar gewonnen en honderden meters lang reden de twee zij aan zij over Silverstone, waarbij contact zeker niet werd vermeden. Verstappen sprak kort daarna de iconische woorden over de teamradio.

Volgens mij wil hij botsautootje spelen ofzo

886565632333955072

Wat een geweldig gevecht tussen Max Verstappen en Sebastian Vettel! 'Zit hij in een botsauto?' #Verstappen #Vettel #BritishGP #F1 pic.twitter.com/wZILt7Y46k — Ziggo Sport F1 (@ZiggoSportF1) July 16, 2017

Canada, 2018

Aan het begin van het seizoen 2018 kende Verstappen enkele ongelukkige races. De kritiek vanuit de media op de rijstijl van de Nederlander stapelde zich elke race weer meer op, maar Verstappen had er langzaamaan schoon genoeg van. Toen hij voorafgaand aan de Canadese Grand Prix weer werd gevraagd of hij iets ging veranderen aan zijn rijstijl, was de maat vol en sprak hij de iconische woorden. Wat volgde was een geweldige reeks, waarin hij bijna een jaar lang niet uitviel en de podiumfinishes aaneenreeg.

Als ik nog meer van zulke vragen krijg, dan ga ik kopstoten uitdelen

Hongarije, 2018

Tijdens de Grand Prix van Hongarije van 2018 kreeg Verstappen na 6 ronden al te maken met motorproblemen. Hij werd bevolen om zijn Red Bull-bolide aan de kant van het circuit te parkeren en uit te stappen. Verstappen, enorm gefrustreerd door het zoveelste malheur aan zijn Renault-motor, had daar weinig zin in. Hij sprak de volgende woorden, al waren deze niet genoeg om zijn Oostenrijkse werkgever ervan te overtuigen hem door te laten rijden.

Kan ik niet gewoon doorrijden, het boeit me toch niets als de motor ploft

Mexico, 2019

Dat Max Verstappen enorm volwassen is voor zijn leeftijd, werd de afgelopen jaren wel duidelijk. Toch glipt er zo nu en dan nog een uitspraak tussendoor die hij beter niet had kunnen doen. Aan het einde van de kwalificatie voor de Grand Prix van Mexico in 2019 crashte Valtteri Bottas voor de neus van Verstappen. De Nederlander verbeterde zijn kwalificatietijd, ondanks de gele vlaggen. In eerste instantie kreeg hij geen straf, maar toen hem tijdens de persconferentie werd gevraagd of hij van het gas af ging zei hij iets onhandigs. Het kostte hem uiteindelijk de poleposition.

Nou, zo zag het er niet echt uit he, of wel?

De Verenigde Staten, 2019

Wat waren ze toch snel, die Ferrari-bolides. Op de rechte stukken vlogen ze in 2019 werkelijk weg. De concurrentie vermoedde vals spel en nadat teams, waaronder Red Bull, bij de FIA om wat opheldering hadden gevraagd over wat wel of niet toegestaan was bij de motor, werden de duimschroeven aangedraaid. De FIA kwam met enkele technical directives, die de motorregels verduidelijkten. Plots was Ferrari een race later, in de Verenigde Staten, haar snelheid helemaal kwijt. Charles Leclerc eindigde op een kleine minuut achterstand van de winnaars. Toen Max Verstappen na de race voor de Ziggo camera werd geconfronteerd met het feit dat Ferrari zo ver achter lag, sprak hij de legendarische woorden, waarmee hij in Italië weinig tot geen vrienden maakte.

Dat krijg je als je stopt met vals spelen natuurlijk

Viaplay
x
Topontwerper 'Newey verlaat Red Bull Racing aan het einde van het seizoen'