De tweede ePrix van Rome begon achter de safety car, terwijl de laatste regendruppeltjes die na de kwalificatie nog op de baan lagen opdroogden. Al snel werd het veld, met Nyck de Vries en Robin Frijns op de zeventiende en achttiende plek, losgelaten. Polesitter Nick Cassidy gooide zijn race al in de openingsronde weg, toen hij helemaal vooraan het veld de controle over zijn bolide verloor en spinde. Hij viel daardoor terug tot buiten de top tien. Norman Nato nam met alle liefde de leiding over, maar Pascal Wehrlein en Stoffel Vandoorne vlogen hem al snel voorbij. Toen daarna de eerste Attack Modes werden geactiveerd, barstte de strijd overal helemaal los. Vandoorne pakte de leiding van Wehrlein, terwijl De Vries oprukte van de zeventiende naar de elfde plaats. Met nog een klein half uur op de klok crashte Lucas di Grassi, die op hoge snelheid in de muur terecht kwam toen hij in de rondte werd getikt door Sebastien Buemi. De virtuele safety car werd ingezet om de schade op te ruimen en na enkele minuten werd het veld opnieuw losgelaten. Vrijwel alle coureurs kozen meteen voor hun tweede van drie Attack Modes, waarna De Vries snel oprukte naar de top tien. Door een remfoutje moest hij echter twee man weer voorbij laten en kwam hij op de twaalfde plek te liggen. Zijn Mercedes-teamgenoot was ondertussen helemaal ontketend en reed vooraan het veld weg. Met nog zeventien minuten op de klok had hij een voorsprong van vijf seconden op zijn eerste achtervolger, terwijl iedereen zijn laatste Attack Modes gebruikte. Achter Vandoorne was het spannender. Alexander Sims vocht samen met Norman Nato en Pascal Wehrlein om de podiumplaatsen, terwijl De Vries iets verder in het veld er alles aan deed om de top tien te bereiken. Met nog acht minuten te gaan kwam het veld echter weer bij elkaar toen de safety car de baan op kwam, omdat Audi-coureur Rene Rast crashte. Er werd nog één ronde geracet, met Vandoorne aan de leiding. Vooraan het veld veranderde er niets, maar verder naar achter in het veld werd er druk gevochten om de punten en was het Nyck de Vries die samen met twee andere coureurs crashte. Frijns kreeg aan het einde van de race een straf, omdat hij niet al zijn Attack Modes had gebruikt. Er werd aan het einde van de rit een halve minuut bij zijn finishtijd opgeteld. Uiteindelijk won de Belg. Sims werd tweede, Nato kwam als derde over de meet. Na de race werd Nato echter gediskwalificeerd omdat hij te veel energie had gebruikt, waardoor Wehrlein derde werd. Check de volledige uitslag van de race hier. In het klassement blijven de Nederlanders in de bovenste regionen staan. Jaguar-coureurs Sam Bird en Mitch Evans gaan aan de leiding met respectievelijk 43 en 39 punten, gevolgd door Frijns (34), Vandoorne (32) en De Vries (32). Check hieronder de crash van Nyck de Vries
JDdEgawKyY4
Meest gelezen