Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
F1-nieuws

Dit zijn de nieuwe Formule 1-regels voor 2019

Vanaf volgend jaar gelden er nieuwe technische reglementen in de Formule 1 die het makkelijker moeten maken om auto's op korte afstand te volgen. Inhalen moet daardoor makkelijker worden en de races moeten spannender worden.

Dit zijn alle reglementswijzigingen voor 2019 op een rijtje:

  • Voorvleugels worden eenvoudiger. De vleugeltjes bovenop de vleugels worden verwijderd en de endplates worden sterk vereenvoudigd.
  • De voorvleugels woorden in zijn geheel 200 mm breder en hebben minder lagen.
  • Onder de voorvleugels zijn aan beide kanten nog maar twee lucht geleidende strips toegestaan.
  • Het is de teams niet meer toegestaan om de luchthappers van de remmen te voorzien van aerodynamische vleugeltjes. Daarnaast wordt het principe van aangeblazen lucht door wielassen verboden.
  • De bargeboard worden met 150 mm verlaagd en worden 100 mm verder naar voren geplaatst. Dit om de bargeboards minder bepalend te maken in het gehele aerodynamische concept van de auto.
  • De endplates van de achtervleugel mogen niet meer worden voorzien van horizontale sleuven, om de druk aan de binnenzijde gelijk te houden aan de druk aan de buitenzijde van de endplates.
  • De opening van het DRS-systeem wordt vergroot van 65 mm naar 85 mm. Samen met de toegenomen breedte en hoogte van de vleugels zorgt dat voor een groter effect van het DRS-systeem. Mogelijk wordt in combinatie daarmee de lengte van enkele DRS-zones op sommige circuits aangepast.
  • Hogere achtervleugels zorgen ervoor dat de airflow achter de vleugel hoger de lucht in wordt gestuurd, waardoor meer energie verloren gaat in de vrije ruimte en de achteropkomende auto's er minder last van ondervinden.

Bekijk hieronder de regelwijzigingen in detail:

x
慤 Mercedes-kopstuk blijft verbaasd: "Dit heb ik in dertig jaar nog nooit meegemaakt"