Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Dit zijn de nieuwe Formule 1-regels voor 2019

Vanaf volgend jaar gelden er nieuwe technische reglementen in de Formule 1 die het makkelijker moeten maken om auto's op korte afstand te volgen. Inhalen moet daardoor makkelijker worden en de races moeten spannender worden.

Dit zijn alle reglementswijzigingen voor 2019 op een rijtje:

  • Voorvleugels worden eenvoudiger. De vleugeltjes bovenop de vleugels worden verwijderd en de endplates worden sterk vereenvoudigd.
  • De voorvleugels woorden in zijn geheel 200 mm breder en hebben minder lagen.
  • Onder de voorvleugels zijn aan beide kanten nog maar twee lucht geleidende strips toegestaan.
  • Het is de teams niet meer toegestaan om de luchthappers van de remmen te voorzien van aerodynamische vleugeltjes. Daarnaast wordt het principe van aangeblazen lucht door wielassen verboden.
  • De bargeboard worden met 150 mm verlaagd en worden 100 mm verder naar voren geplaatst. Dit om de bargeboards minder bepalend te maken in het gehele aerodynamische concept van de auto.

  • De endplates van de achtervleugel mogen niet meer worden voorzien van horizontale sleuven, om de druk aan de binnenzijde gelijk te houden aan de druk aan de buitenzijde van de endplates.
  • De opening van het DRS-systeem wordt vergroot van 65 mm naar 85 mm. Samen met de toegenomen breedte en hoogte van de vleugels zorgt dat voor een groter effect van het DRS-systeem. Mogelijk wordt in combinatie daarmee de lengte van enkele DRS-zones op sommige circuits aangepast.
  • Hogere achtervleugels zorgen ervoor dat de airflow achter de vleugel hoger de lucht in wordt gestuurd, waardoor meer energie verloren gaat in de vrije ruimte en de achteropkomende auto's er minder last van ondervinden.

Bekijk hieronder de regelwijzigingen in detail:

Horner "Op dat vlak wordt Max Verstappen sterker en sterker"