Dit zijn alle reglementswijzigingen voor 2019 op een rijtje: Voorvleugels worden eenvoudiger. De vleugeltjes bovenop de vleugels worden verwijderd en de endplates worden sterk vereenvoudigd. De voorvleugels woorden in zijn geheel 200 mm breder en hebben minder lagen. Onder de voorvleugels zijn aan beide kanten nog maar twee lucht geleidende strips toegestaan. Het is de teams niet meer toegestaan om de luchthappers van de remmen te voorzien van aerodynamische vleugeltjes. Daarnaast wordt het principe van aangeblazen lucht door wielassen verboden. De bargeboard worden met 150 mm verlaagd en worden 100 mm verder naar voren geplaatst. Dit om de bargeboards minder bepalend te maken in het gehele aerodynamische concept van de auto.
De endplates van de achtervleugel mogen niet meer worden voorzien van horizontale sleuven, om de druk aan de binnenzijde gelijk te houden aan de druk aan de buitenzijde van de endplates. De opening van het DRS-systeem wordt vergroot van 65 mm naar 85 mm. Samen met de toegenomen breedte en hoogte van de vleugels zorgt dat voor een groter effect van het DRS-systeem. Mogelijk wordt in combinatie daarmee de lengte van enkele DRS-zones op sommige circuits aangepast. Hogere achtervleugels zorgen ervoor dat de airflow achter de vleugel hoger de lucht in wordt gestuurd, waardoor meer energie verloren gaat in de vrije ruimte en de achteropkomende auto's er minder last van ondervinden. Bekijk hieronder de regelwijzigingen in detail:
https://twitter.com/F1/status/1068905312143335424
It's evolution rather than revolution for #F1 in 2019... But there are a few rule changes to know about - here's what to expect 🤓 pic.twitter.com/pxRgeQDDPI — Formula 1 (@F1) 1 december 2018
Meest gelezen