Dat Charles Leclerc niet van start kon gaan in de Grand Prix van Monaco had hij aan zichzelf te danken. In Q3 crashte hij hard in de vangrails. Het team van Ferrari controleerde de versnellingsbak en diverse andere onderdelen en verving diverse onderdelen. In de eerste ronde van de Ferrari-coureur naar de grid traden nieuwe problemen op. Een defecte aandrijfas betekende dat Leclerc niet kon starten in de Grand Prix. RacingNews365 heeft vernomen dat onderzoek van Ferrari heeft uitgewezen dat het defect een gevolg was van zijn crash in de kwalificatie. Hoewel het team de auto grondig controleerde voor aanvang van de race, werd de naaf van de linker aandrijfas niet in detail geïnspecteerd. De aandacht van Ferrari richtte zich bij de inspectie voornamelijk op de rechterzijde van de wagen, de kant waarmee Leclerc hard in de vangrail eindigde. Een woordvoerder van het team bevestigde dat de impact op de rechter aandrijfas tijdens de crash ervoor zorgde dat ook de linker aandrijfas en de naaf flink moesten incasseren. Er was geen zichtbare schade, waardoor het team besloot het onderdeel niet te vervangen. Het onderdeel ging pas stuk toen Leclerc de baan op ging en de aandrijfkrachten er doorheen gingen.
Meest gelezen