Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

"Ferrari en Mercedes houden er verschillende filosofieën op na"

Het team van Ferrari hoopte dit jaar Charles Leclerc stapje voor stapje te zien groeien naar het niveau van zijn ervaren teamgenoot Sebastian Vettel. De Monegask beleefde echter een sensationeel eerste seizoen bij het team van Ferrari en zorgde er met zijn uitstekende prestaties voor dat men bij Ferrari niks anders kon dan hem dezelfde status als Vettel te geven.

Volgens oud Ferrari-teambaas Stefano Domenicali houden de Italianen er dan ook een andere filosofie op na dan het team van Mercedes: "In mijn ogen is Mattia Binotto goed bezig in zijn eerste seizoen als teambaas van Ferrari. Het grote verschil met het team van Toto Wolff is echter dat Ferrari op twee paarden wedt en dat men bij Mercedes op slechts één paard wedt. Dat is mijn constatering in ieder geval, het is niet dat ik de ene strategie beter vind dan de andere strategie. Beide teams houden er simpelweg een andere filosofie op na", aldus Domenicali tegenover de Corriere dello Sport . Domenicali werkte jarenlang voor Ferrari, maar is op dit moment werkzaam bij een ander befaamd Italiaanse automerk, Lamborghini. Een merk dat men volgens Domenicali niet snel terug gaat zien in de Formule 1: "Ik ben een onwijs grote Formule 1-fan, maar Lamborghini zal de komende jaren niet de Formule 1 instappen. Ons bedrijf loopt nu namelijk al perfect, we verkochten dit jaar al 8000 wagens dus we gaan verder op de weg die we zijn ingeslagen." Waar Lamborghini niet de stap naar de F1 zal maken, daar denkt de ervaren Italiaan echter wel dat Mercedes profiteert van de recente successen in de koningsklasse van de autosport: "Ik ben ervan overtuigd dat de successen van de afgelopen jaren van het team van Mercedes ook in de verkoopcijfers van de consumentenauto's zichtbaar zijn. Het merk profiteert er zeker van dat men op dit moment zo goed presteert in de Formule 1."

Viaplay
x
RN365-podcast Hongerige Verstappen jaagt op primeur in onvoorspelbaar China