Waar het motorvermogen van Ferrari zonder enige twijfel haar paradepaardje van 2019 is, loopt de Italiaanse stal mede door de onvolledige overbrenging van dat wat er in de krachtbron zit achterstand op. Althans - dat meent de Italiaanse pers. Het gebrek aan downforce zou de Scuderia daarnaast behoorlijk dwars zitten. Volgens de Gazzetta dello Sport moet Ferrari elk weekend teruggrijpen op een veilige motormodus, omdat de Italianen vrezen dat het blok anders de geest geeft. De Corriere dello Sport meent echter dat de motor op dit moment gewoonweg te langzaam is, net zoals de auto in het algeheel snelheid tekort komt. Volgens beide kranten werken verschillende afdelingen binnen het team mogelijk niet goed samen. Er wordt gesteld dat teambaas Mattia Binotto, net zoals Ross Brawn in 1997 deed, de afdelingen bij de hand moet nemen om de samenwerking te bevorderen. De Gazzetta meent bovendien dat Ferrari de voorvleugel van haar SF90 eens onder de loep moeten nemen. De roze krant denkt dat het design de luchtstroom rondom de wagen wellicht niet ten goede komt. Na drie van de 21 Grands Prix heeft Ferrari 73 WK-punten gescoord, dat zijn er 57 minder dan rivaal Mercedes. Waar de zilverpijlen gezamenlijk zesmaal op het podium stonden, beklom er tot dusver tweemaal een Ferrari-rijder het ereschavot. Met medewerking van Aaron Deckers
Meest gelezen