Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug

F1-stand

  • 1 HAM 107
  • 2 VER 77
  • 3 BOT 73
VT1 vr 14 aug 11:00 12:30
VT2 vr 14 aug 15:00 16:30
VT3 za 15 aug 12:00 13:00
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
Quali za 10 okt 15:00 16:00
Race zo 11 okt 15:10 17:10
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
Quali za 24 okt 15:00 16:00
Race zo 25 okt 15:10 17:10
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
Start GP Spanje
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 nieuws

'Ferrari moet eens naar ontwerp voorvleugel kijken'

Daags na de Grand Prix van China raken de Italiaanse media maar niet uitgesproken over de wanprestatie van 'hun' Ferrari. Waar de Scuderia volgens de krachtsverhoudingen de derde Formule 1-race van het jaar fluitend had moeten winnen, kwamen haar rijders slechts als derde en vijfde over de meet.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Waar het motorvermogen van Ferrari zonder enige twijfel haar paradepaardje van 2019 is, loopt de Italiaanse stal mede door de onvolledige overbrenging van dat wat er in de krachtbron zit achterstand op. Althans - dat meent de Italiaanse pers. Het gebrek aan downforce zou de Scuderia daarnaast behoorlijk dwars zitten.

Volgens de Gazzetta dello Sport moet Ferrari elk weekend teruggrijpen op een veilige motormodus, omdat de Italianen vrezen dat het blok anders de geest geeft. De Corriere dello Sport meent echter dat de motor op dit moment gewoonweg te langzaam is, net zoals de auto in het algeheel snelheid tekort komt. Volgens beide kranten werken verschillende afdelingen binnen het team mogelijk niet goed samen.

Er wordt gesteld dat teambaas Mattia Binotto, net zoals Ross Brawn in 1997 deed, de afdelingen bij de hand moet nemen om de samenwerking te bevorderen. De Gazzetta meent bovendien dat Ferrari de voorvleugel van haar SF90 eens onder de loep moeten nemen. De roze krant denkt dat het design de luchtstroom rondom de wagen wellicht niet ten goede komt.

Na drie van de 21 Grands Prix heeft Ferrari 73 WK-punten gescoord, dat zijn er 57 minder dan rivaal Mercedes. Waar de zilverpijlen gezamenlijk zesmaal op het podium stonden, beklom er tot dusver tweemaal een Ferrari-rijder het ereschavot.

Met medewerking van Aaron Deckers