Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 nieuws

Formule 1-reglementen 2021 aangepast uit angst voor GP1-auto's

Eind oktober zal de Formule 1 de nieuwe reglementen voor 2021 publiceren, die de sport rigoureus moeten veranderen. De koningsklasse moet op verschillende punten onder handen worden genomen, met als doel het racen te verbeteren en het spektakel te vergroten. De teams zijn echter tegen de voorgenomen, grote veranderingen.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Renault

Tijdens besprekingen over de toekomstige regelgeving van de Formule 1 heeft meer dan de helft van de teams aangegeven niet te veel door te willen draven bij het veranderen van de sport. Het door Liberty Media ontwikkelde reglement kan rekenen op enige tegenstand, zowel op commercieel als technisch vlak.

Naar verluidt hebben de drie top teams, Ferrari, Mercedes, Red Bull, evenals Haas, Racing Point en Toro Rosso uitgesproken het reglement niet in zijn huidige vorm te steunen. Volgens de teambazen zouden de veranderingen van de Formule 1 een te gestandaardiseerd festijn maken, waardoor de essentie van de sport verloren dreigt te gaan. Teambaas Guenther Steiner van Haas noemt het streven van Liberty Media een soort 'GP1'.

Als gevolg van de tegenstand zijn de reglementen, die aan het eind van deze maand gepubliceerd zullen worden, op bepaalde punten aangepast. Naar verluidt gaat het om aanpassingen die de beoogde resultaten – het bevorderen van inhaalacties door auto's dichter achter elkaar te laten kunnen rijden – niet in de weg zullen zitten. Eerder werd ook al afgezien van een gestandaardiseerd remsysteem.

Gisteren (woensdag, red.) spraken de teams wederom over de 2021-regels met de FIA in Parijs. Tijdens de gesprekken is gekeken naar de mogelijkheden om een compromis te sluiten, dat de teams en de FIA tevreden stemt. Wil de FIA de regels voor 2021 doorvoeren, dan heeft het daarvoor de steun nodig van de teams, waarbij de tijd begint te dringen. De deadline van 31 oktober 2019 is over slechts twee weken.

Diverse teams hebben recent uitgesproken dat ze niet geloven in de nieuwe Formule 1-regels en vast willen houden aan de huidige regelgeving. Te meer omdat de nieuwe regels tientallen miljoenen aan extra investeringen met zich meebrengen en de vrees bestaat dat alleen de topteams profiteren van de nieuwe regelgeving, doordat zij vanaf november 2019 aan zowel de 2020 als de 2021 auto kunnen werken. Iets dat voor de kleinere teams niet mogelijk is.

Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, waarin Tom Coronel, Joe van Burik en Rudy van Buren uitgebreid terugblikken op de Grand Prix van Japan.

0 reacties

    Weerbericht Regen en onweer teisteren kwalificatie GP Oostenrijk