Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Lewis Hamilton

Hamilton bekvecht met engineer over radio: "Dat is jóúw werk"

Lewis Hamilton startte ruim vóór George Russell, maar toch troefde de nieuwkomer binnen het team de zevenvoudig wereldkampioen weer af. Sloeg team-Hamilton de plank strategisch mis? Het gekibbel over de boordradio zal allicht niet hebben geholpen.

Hamilton Miami
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

Lewis Hamilton werd in de eerste Formule 1 Grand Prix van Miami als zesde afgevlagd, één plaats achter zijn teamgenoot. Voor Mercedes is het voor 2022-begrippen niet eens zo'n slecht resultaat, maar na afloop van de race waren er toch frustraties bij Hamilton. Gekibbel over de boordradio met zijn engineer Peter Bonnington (kortweg Bono) zat hem niet lekker.

Tijdens de race ging het er over en weer over of Hamilton net als George Russell een extra pitstop zou moeten maken. Hamilton echter was bang track position te verliezen. Hij stond er echter op dat het team de call maakte: "Jij maakt de keuze, dat moet je niet aan mij overlaten", zei hij over de radio, waarna Bono aangaf dat hij buiten moest blijven.

Hamilton legt verantwoordelijkheid bij Mercedes neer

Als dat moment na de race besproken wordt, met als vraag of een stop toch niet de betere optie was geweest, antwoordt de Mercedes-coureur tegenover Sky Sports: "Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee", zo begint hij, om vervolgens terug te komen op de discussie met Bono.

"Ik weet op dat moment niet waar iedereen rijdt. Dus als het team zegt 'het is aan jou', dan beschik ik niet over de juiste informatie om die keuze dat maken. Dat is jóúw werk. Hak voor mij die knoop door, want jullie beschikken wel over alle details."

"Je wil terug kunnen vallen op die jongens, maar vandaag legden ze de bal bij mij neer en ik snap niet waarom. Dat was heel ongelukkig. Maar we hebben tenminste punten gescoord. We rijden races uit, dus de betrouwbaarheid is goed."

Ook interessant:

Verstappen niet te stoppen zonder Ferrari-upgrades

Wie stopt Max Verstappen? De Red Bull-coureur rekende wederom af met Charles Leclerc en was in de race de snelste man. De zege in Miami was een tik op de neus voor Ferrari, maar kan het team counteren met een upgrade?

En wat is er allemaal aan de hand bij Lewis Hamilton en Mercedes? Dat en nog veel meer bespreken autocoureur Tom Coronel, F1-expert Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk in een gloednieuwe aflevering van de RacingNews365 F1-podcast.

56 reacties

RN365 Special
Is deze wiskundige formule het geheim van Red Bull-topontwerper Adrian Newey?

Het is één van de meest besproken topics in de Formule 1 van dit seizoen: porpoising. Heeft Red Bull-topontwerper Adrian Newey de juiste formule gevonden om het probleem in kaart te brengen en daarnaar te handelen?

Lees meer
Viaplay
x
Formule 1-podcast Nog volop werk aan de winkel voor Verstappen en Red Bull