De Formule 1 doet dit weekend Hongarije aan voor de Grand Prix op de Hungaroring. Lewis Hamilton vindt Hongarije een prachtig land, maar richtte zich op social media tot de Hongaarse regering en tot de mensen van de LGBTQ-gemeenschap over de anti-homo wet in het land. "Aan iedereen in dit prachtige Hongarije. In de aanloop naar de Grand Prix van dit weekend wil ik mijn steun uitspreken aan de mensen die getroffen worden door de anti-LGBTQ-wet in het land. Het is onacceptabel, laf en misleidend van de mensen die aan de macht zijn om zo'n wet voor te stellen. Iedereen verdient de vrijheid om te zijn wie hij of zij is, van wie zij ook houden en waarmee ze zichzelf ook identificeren." "Ik roep de inwoners van Hongarije dan ook om op tijdens het aankomende referendum op te komen voor de rechten van de LGBTQ-community, ze hebben onze support nu harder nodig dan ooit. Laat alsjeblieft jullie liefde zien voor de mensen om je heen, want liefde overwint altijd. Ik stuur jullie mijn positiviteit, #lgbtq."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.










