In ronde twintig van de Grand Prix van Miami kregen de F1-fans een nogal 'gestreste' Sergio Perez over de boardradio te horen. Meerdere malen riep hij tegen zijn engineer vermogen te verliezen. Gelukkig voor de Mexicaan wist het team het probleem al snel deels op te lossen. Echter had de oplossing een nadelig gevolg voor de RB18 van Perez.
"Hij verloor veel tijd op de baan, de jongens slaagden erin enkele de sensoren aan te passen, maar verloor daardoor waarschijnlijk 20 kilowatt (30 pk, red.) aan vermogen. Dus zelfs met het voordeel van de nieuwe band lag hij waarschijnlijk een halve seconde achter op de snelheid waartoe de auto in staat was op het rechte stuk. Ik denk dat hij zonder dat waarschijnlijk zelfs tweede was geworden vandaag", laat Christian Horner aan onder andere RacingNews365 weten.
De oorzaak van het vermogensverlies was dat er een probleem was met één van de cilinders. De teambaas van Red Bull geeft aan dat Perez hierdoor heel dicht bij een DNF zat. "Ja heel dichtbij! We zijn erin geslaagd de sensoren te aan te passen en de meeste problemen aan te pakken. We zullen nauw samenwerken met HRC (race-afdeling van Honda, red.) om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer gebeurt."
Ook interessant:
Verstappen niet te stoppen zonder Ferrari-upgrades
Wie stopt Max Verstappen? De Red Bull-coureur rekende wederom af met Charles Leclerc en was in de race de snelste man. De zege in Miami was een tik op de neus voor Ferrari, maar kan het team counteren met een upgrade?
En wat is er allemaal aan de hand bij Lewis Hamilton en Mercedes? Dat en nog veel meer bespreken autocoureur Tom Coronel, F1-expert Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk in een gloednieuwe aflevering van de RacingNews365 F1-podcast.