Marko begrijpt de woede van de fans, want doordat Daniel Ricciardo zijn stilgevallen auto naast de baan parkeerde kwam de safety car met enkele ronden op de baan. Het afvoeren van de auto én het hanteren van de vernieuwde regels nam teveel tijd in beslag. Sinds het Abu Dhabi debacle zijn de safety car-regels strenger geworden, waarbij een van de eisen is dat gelapte auto's zich mogen ontdoen van hun ronde achterstand. Het leidde tot een chaotische slotfase en een race die als een nachtkaars uitging doordat de coureurs achter de safety car over de finish kwamen. "De joelende fans hebben zich eerlijk gedragen, ze joelden omdat ze niet blij waren met de wedstrijdleiding en dat is terecht. Ik denk dat de regels opnieuw bekeken moeten worden en het veld sneller los moet kunnen. Met name de regel dat gelapte auto's eerst tussen de auto's uit moeten helpt niet." "Of er nu iemand tussen rijdt of niet, we zouden een spannend slot hebben gekregen. Natuurlijk niet voor ons en Max omdat hij aan de leiding lag en Max inhalen in de laatste ronde is zeker niet gemakkelijk", laat de Oostenrijker aan ORF weten.
Meest gelezen