Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Marko doet suggestie Ferrari af als 'onzin': 'Sainz zijn crashes zijn ook niet gratis'

Ferrari-teambaas Mattia Binotto gaf in Miami ruimhartig toe dat Ferrari rap met updates moet komen om de strijd met Red Bull op korte termijn aan te kunnen blijven gaan. De suggestie van de Ferrari-voorman dat Red Bull het ontwikkelbudget er sneller doorheen jaagt dan Ferrari doet Red Bull-adviseur Helmut Marko af als 'onzin'.

Het was tijdens het Formule 1 Grand Prix-weekend in Miami dat Ferrari-teambaas Mattia Binotto aangaf te verwachten (of misschien wel te hopen) dat het ontwikkelbudget van Red Bull langzaam op gaat. Het team van Max Verstappen kwam tijdens vrijwel elke GP wel met wat updates, terwijl Ferrari op dat vlak nu pas een beetje los begint te komen. De suggestie van Binotto dat Red Bull er zo vroeg in het seizoen al 75% van ontwikkelbudget er door heeft gejaagd, doet Red Bull-adviseur Helmut Marko echter af als 'pure onzin': "Ik denk niet dat wij ons in dat opzicht in een wezenlijk andere positie bevinden dan Ferrari", aldus de Oostenrijker tegenover Motorsport-Total . Bovendien merkt hij bij Ferrari ook een flinke kostenpost op. "Ik vraag me af hoe de diverse crashes van Sainz op het budget van Ferrari drukken. Dat kan niet goedkoop zijn."

Red Bull en Ferrari in hetzelfde schuitje

Nee, volgens Marko zitten Red Bull en Ferrari gewoon in hetzelfde schuitje. Een schuitje met uitdagingen wel te verstaan: "Ik denk niet dat wij significant meer hebben uitgegeven. Maar het is waar dat het budgetplafond ons voor uitdagingen stelt. Dat geldt voor ons, maar even goed voor Ferrari en alle andere teams." De genoemde updates van Red Bull zijn ook voor een groot deel gericht op het besparen van gewicht. Er wordt over het algemeen aangenomen dat de RB18 op dit moment nog 'maar' vier kilo te zwaar is, maar Marko lijkt ook dat te weerspreken. "Dat zeggen jullie", waarna de publicatie aangeeft dat het eerder zes kilo dan vier kilo zou zijn. In Barcelona volgen echter nieuwe updates, waarmee het streefgewicht daadwerkelijk benaderd zou moeten worden.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi