Max Verstappen wist op zeer knappe wijze poleposition te pakken voor de race in Japan en zette die eerste startplaats om in een overwinning in Suzuka. En dat terwijl de McLarens eigenlijk sneller leken, maar ze konden Verstappen eigenlijk op geen enkel moment écht bedreigen. Helmut Marko is een zeer blij man na afloop van de race. "Hij maakte geen fouten en reed absoluut op de limiet. Dat kan alleen hij", zo vertelt Marko bij Sky DE . De adviseur van Red Bull laat zich daarbij ook ontvallen dat McLaren 'eigenlijk de snellere auto' was, maar Verstappen heeft 'het gat altijd gecontroleerd'. Dat was volgens Marko 'meesterlijk' van Verstappen. En hoe kon de viervoudig wereldkampioen dan toch de zege pakken? "Door de setup (voor de kwalificatie, red.) volledig te veranderen en de juiste schroeven aan te draaien."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.








