Red Bull heeft de eerste overwinning van het seizoen binnen. De GP van Japan werd, dankzij een fenomenale Max Verstappen een prooi voor het team. Het maakt echter nog niet dat Red Bull nu ineens zomaar de concurrentie aan kan gaan met de sterkere McLaren. Waar dat team ook nog eens over twee goede coureurs beschikt, worstelt Red Bull nog altijd met de prestaties van de tweede rijder. Het verschil in de constructeursstand is na drie races al opgelopen naar 50 punten. Desondanks zag Red Bull-adviseur Helmut Marko verbeteringen in Japan. "De afstelling van de auto was, gelukkig, heel erg goed", vertelt hij tegen Motorsport.com . "En Max was ongelofelijk. Hij reed 53 ronden vol op de limiet, zonder ook maar één fout te maken." Door de zege verkleint Verstappen het verschil in de WK-stand bij de coureur naar één punt. Lando Norris leidt met 62 punten, Verstappen heeft er nu 61. Van een vijfde opeenvolgende wereldtitel voor Verstappen wil Marko absoluut niet praten. Daarvoor is er nog teveel werk te verzetten aan de RB21. "We hebben nog 21 races te gaan. Het zal spannend worden", doelt Marko op de WK-strijd. "Maar we zullen in elk geval onze auto moeten verbeteren, dat is een ding dat zeker is."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.








