Red Bull en Max Verstappen voelden zich in zowel Bahrein als Portimao bestolen van achtereenvolgens de overwinning, de poleposition en de snelste raceronde. Steeds lagen track limits en het overschrijden daarvan daar aan ten grondslag. Verstappen vond dat track limits duidelijk moeten zijn, met heldere grenzen, zoals bijvoorbeeld grindbakken of groenstroken. In Barcelona lag er zo'n harde lijn in bocht zeven/acht, de zogenaamde 'broodjes': hoge, gele kerbstones. Dat was echter ook niet naar tevredenheid van Verstappen, want juist op die plek waren track limits nog nooit een issue en nu reed hij er door de hoge rake van de Red Bull (en daardoor lage neus) zijn voorvleugel op stuk. Nee, Verstappen was niet blij . Maar, ten overstaan van onder andere RacingNews365 pareert wedstrijdleider Michael Masi die kritiek, door aan te geven dat hij in zekere zin aan handen en voeten gebonden is: "We willen idealiter overal wel van die harde grenzen, maar dat is niet mogelijk door de manier waarop een circuit zich natuurlijk evolueert. Bovendien heb ik vorige week ook al aangegeven dat op bepaalde circuits track limits het ene jaar een issue zijn en het jaar erop niet meer en andersom. "Circuits veranderen voortdurend en daar spreken we ook altijd intensief met de circuits over, maar dat vraagt ook enorme investeringen van de circuits in kwestie. Het zou super zijn als we overal vangrails naast het circuit konden zetten zoals over twee weken in Monaco of zoals later dit jaar in Bakoe, maar vanuit veiligheidsoogpunt moet je daar wel een balans in aanbrengen. En bovendien is elk circuit en elke bocht nu eenmaal anders."
Meest gelezen