Nadat de race op Circuit Gilles Villeneuve een spetterend begin kende voor Lando Norris, was het plezier van korte duur. Max Verstappen wist hem na enkele ronden alsnog in te halen, iets dat normaliter hoe dan ook onvermijdelijk was geweest. Enkele ronden later zagen we de McLaren-coureur met een gebroken achterwielophanging over startfinish rijden en zijn bolide bij de uitgang van de pitstraat parkeren. "De remmen waren oververhit", vertelt een woordvoerder van McLaren tegenover Autosport. "Hierdoor faalde dit onderdeel, waarna er een lokale brand ontstond. Omdat er op deze plek geen luchttoevoer is, werd het vuur niet gedoofd. De hitte oversteeg de maximale temperatuur die het carbon kan weerstaan, waardoor de ophanging brak." Omdat Carlos Sainz ook problemen met zijn remmen leek te hebben, rees de vraag of er een structureel probleem is in de McLaren-bolides. De woordvoerder spreekt dit met klem tegen. "Het is voor ons in elk geval duidelijk wat de oorzaak was, het is absoluut geen probleem in het ontwerp van de auto maar een losstaand incident. Het probleem van Norris hadden niets te maken met de remproblemen die Sainz dwongen tot een vroege pitstop. In zijn geval was het een oververhitte rem door een tear-off van iemand zijn vizier."
Meest gelezen