Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

McLaren ontdekt oorzaak van kapotte achterwielophanging Norris

Nadat Lando Norris in Canada rondenlang Max Verstappen achter zich wist te houden, begaf zijn achterwielophanging het enkele ronden later. McLaren heeft de oorzaak van dit probleem eindelijk ontdekt.

Nadat de race op Circuit Gilles Villeneuve een spetterend begin kende voor Lando Norris, was het plezier van korte duur. Max Verstappen wist hem na enkele ronden alsnog in te halen, iets dat normaliter hoe dan ook onvermijdelijk was geweest. Enkele ronden later zagen we de McLaren-coureur met een gebroken achterwielophanging over startfinish rijden en zijn bolide bij de uitgang van de pitstraat parkeren. "De remmen waren oververhit", vertelt een woordvoerder van McLaren tegenover Autosport. "Hierdoor faalde dit onderdeel, waarna er een lokale brand ontstond. Omdat er op deze plek geen luchttoevoer is, werd het vuur niet gedoofd. De hitte oversteeg de maximale temperatuur die het carbon kan weerstaan, waardoor de ophanging brak." Omdat Carlos Sainz ook problemen met zijn remmen leek te hebben, rees de vraag of er een structureel probleem is in de McLaren-bolides. De woordvoerder spreekt dit met klem tegen. "Het is voor ons in elk geval duidelijk wat de oorzaak was, het is absoluut geen probleem in het ontwerp van de auto maar een losstaand incident. Het probleem van Norris hadden niets te maken met de remproblemen die Sainz dwongen tot een vroege pitstop. In zijn geval was het een oververhitte rem door een tear-off van iemand zijn vizier."

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal