Vorige week kreeg Mercedes een flinke boost via de motorupgrade die het met enige vertraging introduceerde. Deze week hoopt hoopt Mercedes opnieuw een flinke stap te zetten met het grootste updatepakket van het seizoen tot nu toe. De belangrijkste veranderingen worden doorgevoerd in het gebied rond en voor de sidepods. Mercedes lijkt daar de filosofie van Ferrari te kopiëren om zo de luchtstromen rond de auto te optimaliseren en de motor door extra luchtkanalen naar binnen toe zo goed mogelijk te laten presteren.
Een blik op de spiegels leert dat ook die een metamorfose hebben ondergaan. In Frankrijk verscheen Mercedes al met wat langere spiegels, die nu aan het buitenste uiteinde een extra draagsteuntje hebben gekregen vanaf de sidepods. De verbuiging in die draagsteun verklapt dat Mercedes daarmee tevens inzet op extra aerodynamisch gewin. In het kader van beter goed gejat dan slecht verzonnen, introduceert Mercedes in Oostenrijk aan de achterzijde van de wagen wing endplates die sterk doen denken aan die van McLaren. De achterste vinnen aan de onderzijde lopen door in een rechte lijn naar beneden, waar ze normaal gesproken en nu nog steeds aan de voorzijde naar binnen buigen.
1012307584639033344
Comparativa d los nuevos direccionadores y pontones d Mercedes. pic.twitter.com/kcJ8yfG0o4 — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 28, 2018
1012308864237260801
Detalle d la nueva platina del ala posterior del Mercedes. 5 deflectores verticales abiertos y solo 2 en borde de fuga ascendentes. pic.twitter.com/m5erqbQ8NC — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 28, 2018
Meest gelezen