Mercedes wist tijdens de Grand Prix van Frankrijk niet aan Lewis Hamilton uit te leggen hoe het kwam dat Max Verstappen na de eerste pitstops voor hem kwam te liggen. Na afloop van de race krabde men zich nog steeds achter de oren. Trackside Engineering Director Andrew Shovline had er maar één vertwijfelde verklaring voor. "We dachten dat we met een voorsprong van drie seconden veilig zouden zitten, maar dat was duidelijk niet het geval", zo vertelt hij aan onder andere RacingNews365. "We weten nog steeds niet hoe het kan dat onze modellen dat aangaven, dat is iets dat we moeten onderzoeken." "Onze modellen hebben de undercut van Max Verstappen van zo'n grote achterstand onderschat", vervolgt hij, terwijl hij benadrukt dat Lewis Hamilton zelf niks anders had kunnen doen: "We hadden geen grotere marge kunnen opbouwen, aangezien Hamilton al alles gaf." Mercedes zelf echter had kunnen besluiten om Hamilton direct na Valtteri Bottas te laten stoppen, in dezelfde ronde als waarin Verstappen de pits opzocht: "Geen idee of Verstappen dan met ons was meegeklapt, maar ik denk dat dat ons in een betere positie had kunnen brengen." Helemaal de strategie van Verstappen volgen en ook voor de tweestopper gaan, was voor Mercedes echter géén optie, niet met hoe de race zich ontvouwde: "Verstappen wist ons maar net in te halen aan het einde van de race en Hamilton had bovendien dan ook Perez nog moeten passeren. Dat was voor Lewis natuurlijk lastiger geweest dan voor Max."
Meest gelezen