Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 2020

Officieel: Ingrijpende nieuwe Formule 1-regels definitief aangenomen

De World Motor Sport Council heeft definitief akkoord gegeven op de nieuwe Formule 1-regels voor de komende jaren. Dat bericht kwam zojuist (woensdagavond) naar buiten.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Op woensdag moest de laatste horde op weg naar het definitief aannemen van enkele ingrijpende nieuwe regels overwonnen worden. De World Motor Sport Council moest formeel nog akkoord gaan met de nieuwe regels. Zonder uitzondering heeft het hoogste orgaan van de FIA dat gedaan.

De belangrijkste wijzigingen in de reglementen voor de periode 2020-2022:

  • Het staat de FIA vrij om de kalender voor 2020 zonder toestemming van de teams aan te passen.
  • In 2020 mogen de motorleverancier minder upgrades doorvoeren
  • In 2020 mogen de teams minder aerodynamische tests uitvoeren en de motorleveranciers minder uren draaien op de testbank
  • In 2021 wordt in grote lijnen met dezelfde bolides gereden als in 2020. Middels een tokensysteem mogen enkele wijzigingen doorgevoerd worden.
  • Vanaf 2021 mag er jaarlijks maar één motorupgrade worden geïntroduceerd, vanaf 2023 bevriest het reglement helemaal.
  • Het budgetplafond voor 2021 wordt definitief verlaagd van 175- naar 145 miljoen dollar. Bij elke GP meer of minder dan 22 komt er een miljoen bij of gaat er een miljoen af. In 2022 en 2023 neemt het maximumbudget jaarlijks met 5 miljoen dollar af, tot 135 miljoen in 2023.
  • Het aantal testuren die de F1-teams mogen draaien in de windtunnel wordt bepaald aan de hand van de uitslag in het constructeurskampioenschap. De nummer 1 krijgt aanzienlijk minder uren beschikbaar ten opzichte van de nummer laatst, in een poging om het veld dichterbij elkaar te krijgen.

17 reacties