Bandenleverancier Pirelli heeft diverse banden onderzocht na afloop van de Britse Grand Prix. Niet alleen de kapotte banden van de Mercedes-coureurs werden onderzocht, ook het rubber van Max Verstappen werd aan een grondig onderzoek onderworpen. Pirelli liet eerder vandaag aan RacingNews365 weten dat de harde banden van de Nederlander nog in behoorlijke staat waren. De lekke banden ontstonden volgens Pirelli doordat de harde band extreem lang werd gebruikt. Aanleiding hiervoor was de safety car periode na de crash van Daniil Kvyat in de openingsfase van de race. De meeste coureurs reden 40 ronden van de 52 op een en dezelfde set banden, op een van de meest veeleisende circuits van de F1-kalender. Dit gekoppeld aan het hogere racetempo van de F1-wagens in 2020 (de poleposition was 1,2 seconden sneller dan in 2019), zorgde ervoor dat in de slotfase diverse coureurs lekke banden opliepen. Voor de tweede race op Silverstone houdt Pirelli vast aan het originele plan om met zachtere compounds te gaan rijden, te weten de C2, C3 en C4 - die als harde, medium en zachte band door het leven gaan. Wel wordt de minimale bandenspanning verhoogd om de kans op lekke banden te verkleinen. Hoe lang houdt Red Bull Albon nog de hand boven het hoofd? Maakt Verstappen kans op een snikheet Silverstone? Dit en nog veel meer is hieronder te beluisteren in de Formule 1-podcast van RacingNews365 met F1-journalist Ruud Dimmers, F1-journalist Jesse Janse en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen