Max Verstappen zet aan het begin van de eerste vrije training voor de Formule 1 Grand Prix van Italië direct de snelste tijd en dat op de harde banden. Die tijd overleeft het grootste deel van het eerste half uur. Pas als Charles Leclerc het zachte rubber aanwendt, wordt de tijd van de Red Bull-coureur verbeterd, zij het met 'maar' vier tienden.
Max Verstappen op zijn beurt lijkt die tijd van Leclerc flink te gaan verbeteren als ook hij op zachte banden rijdt. Echter, hij wordt in de weggereden door Lando Norris, waardoor hij in de laatste sector van het gas af moet. Nadien zet hij niet meer in op een performancerun, waardoor hij blijft steken op de vijfde plaats.
# | Coureur | Team | Tijd | Band |
---|---|---|---|---|
1 |
![]() ![]() |
Ferrari | 1:22.410 |
![]() |
2 |
![]() ![]() |
Ferrari | 1:22.487 |
![]() |
3 |
![]() ![]() |
Mercedes | 1:22.689 |
![]() |



De Vries in actie voor Aston Martin
Mercedes dook in het gat tussen Verstappen en de beide Ferrari's en zat er daarmee eigenlijk gewoon bij, iets dat ook van Alpine kan worden gezegd. Sergio Perez kwam op de softs niet verder dan P14.
Nyck de Vries werkte voor Aston Martin rustig een programma af, waarbij het rijden van snelle ronde overduidelijk lang niet tot het draaiboek behoorde, getuige ook de aerodynamische meetapparatuur waarmee hij aan het begin van de sessie reed. Hij weet zich uiteindelijk op zachte banden te ontdoen van de twintigste en laatste tijd door één positie op te schuiven.
Die andere gelegenheidscoureur, Antonio Giovinazzi in dienst van Haas F1, gaf dik drie tienden toe op de vaste rijder van het team, Kevin Magnussen. Zijn tijd was goed voor P18, vlak voor De Vries.
Meest gelezen
In dit artikel
Formule 1 GP Italië 2022 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!
RacetERM
Het is maar VT1 en Norris zat ff in de weg laatste sector. Kijkend naar de longrun van Max dan ziet het er goed uit voor RB.
Louis_Magnetron
Het is maar VT1? Hoezo? Het is toch voor alle coureurs "maar" VT1. Fijne collega ook, die Lando Norris. Je zou bijna denken dat er geen spiegels op die McLaren zitten. Tot 2x toe hinderlijk in de weg rijden bij een snelle ronde van Max. En dan ook nog eens bezig zijn met Longruns. Heeft dat team dan niemand die op de tracker kijkt waar hij rijdt? Van Latifi had ik het nog gesnapt, van Norris niet. Max gelukkig heel kalm: Unbelievable! Ferrari en MB blij: 1,2 3 en 4. Wow
Dit bericht is aangepast op:
RacetERM
Precies gewoon net als Max rustig blijven. Het zijn overigens beste vrienden van elkaar dus dat wordt heus nog wel besproken.
RobW84
Dit verschil tussen Verstappen en Leclerc was in Spa niet zo groot. Leclerc kon maar net de tijd van Verstappen overtreffen terwijl Verstappen die tijd op harde banden had gezet en Leclerc op zacht. Dat beloofd wat.
Hans Mientjes
Conspiracy 😉 toto wolf naar MClaren : let lando, when Max is trying to set a fastest lap, hinder him. If it is possible twice..........
Thecla2
🤣🤣🤣🤣🤣 heerlijk deze reactie. Kudos voor jou.
Klein_Rieksie
Perez weer ruk...
Bruine_ster_AMG
Inderdaad! Perez had natuurlijk voor de Ferarri's moeten staan, daar Max met gemak 0.5 sec sneller leek te zijn. Helaas moest hij die ronde afbreken door Norris. Perez zeer teleurstellend dit seizoen. Jammer voor Max, heeft hij zowel in de race als met verzamelen van data geen **** aan.....
Dit bericht is aangepast door de redactie.
M.B.
Het lijkt wel of PER na zijn contract niet meer de balllen heeft om tot het gaatje te gaan. Waar hij voorheen nog wel es piekte is dat nu ver te zoeken, en dat al sinds monaco
flippers
Meestal in begin met de trainingen, en bij de laatste training/quali stijgt meneer Perez tot in de top 6.
FranskE64
Wat mij meer zorgen baart is dat Pérez alweer aan een inhaalrace schijnt te moeten beginnen.