De nieuwe achtervleugel van Red Bull verschilt wezenlijk met de vleugels die we eerder in Spanje en Monaco zagen. De wing endplates zijn volledige vlak en laten dan ook niet de gebruikelijke sleuven zien, terwijl de horizontale elementen richting de uiteinden een flinke welving laten zien. Overigens heeft de introductie van deze achtervleugel hoogstwaarschijnlijk niks te maken met het dreigende protest van Mercedes tegen de flexibele achtervleugel van Red Bull. Het gedeelte dat daadwerkelijk zou flexen is immers de bevestiging van de vleugel, waardoor de vleugel als geheel op hoge snelheid wat achterover klapt. Het is onduidelijk of Red Bull naast de nieuwe vleugel ook nog een ouder exemplaar mee heeft genomen om de beide vleugels met elkaar te vergelijken. Hieronder zie je de nieuwe vleugel in vergelijking met de achtervleugels van de concurrentie, met daar weer onder de vleugel zoals hij was in Monaco.
1400393794084802560
El ala de atrás de Red Bull comparada con el resto. Red Bull's rear wing compared to others. pic.twitter.com/6wTb0aDq01 — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 3, 2021
Meest gelezen