Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Red Bull introduceert nieuwe achtervleugel voor GP Azerbeidzjan

Red Bull is naar Bakoe afgereisd met een nieuwe achtervleugel voor Max Verstappen en Sergio Perez. Voor de Grand Prix van Azerbeidzjan wordt minder downforce gevraagd en de nieuwe vleugel lijkt daarin te voorzien.

De nieuwe achtervleugel van Red Bull verschilt wezenlijk met de vleugels die we eerder in Spanje en Monaco zagen. De wing endplates zijn volledige vlak en laten dan ook niet de gebruikelijke sleuven zien, terwijl de horizontale elementen richting de uiteinden een flinke welving laten zien. Overigens heeft de introductie van deze achtervleugel hoogstwaarschijnlijk niks te maken met het dreigende protest van Mercedes tegen de flexibele achtervleugel van Red Bull. Het gedeelte dat daadwerkelijk zou flexen is immers de bevestiging van de vleugel, waardoor de vleugel als geheel op hoge snelheid wat achterover klapt. Het is onduidelijk of Red Bull naast de nieuwe vleugel ook nog een ouder exemplaar mee heeft genomen om de beide vleugels met elkaar te vergelijken. Hieronder zie je de nieuwe vleugel in vergelijking met de achtervleugels van de concurrentie, met daar weer onder de vleugel zoals hij was in Monaco.

1400393794084802560

El ala de atrás de Red Bull comparada con el resto. Red Bull's rear wing compared to others. pic.twitter.com/6wTb0aDq01 — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 3, 2021

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi