In de eerste twee vrije trainingen voor de Grand Prix van Azerbeidzjan was de vooruitgang van de balans bij Red Bull opmerkelijk te noemen, vooral in vergelijking met de afgelopen zes races. Een zeer relevant feit lijkt een wijziging van de diffuser te zijn, die duidelijk is gebaseerd op de diffuser van Ferrari.
De aangepaste diffuser, die niet helemaal nieuw is, wordt nu gekenmerkt door een kielprofiel in het midden, waardoor het centrale profiel van de Venturi-kanalen radicaal is gewijzigd. Het profiel lijkt erg op het toegepaste profiel op de SF-24 in Monza en dat bij Ferrari een positief effect had op het verminderen van porpoising.
Het gaat bij Red Bull echter niet om een definitieve aanpassing van de onderkant van de auto. De introductie daarvan zou in Austin moeten volgen. In elk geval lijkt het erop dat het nieuwe volume van de Venturi-kanalen de druk van de uitgaande stroom heeft gewijzigd, op zo'n manier dat er een betere dynamische balans in de RB20 ontstaat.
Nu is het zeker interessant om het vervolg van het weekend in Bakoe te aanschouwen en te bekijken of het een indicatie is dat de engineers van Red Bull de juiste richting hebben gekozen om de RB20 weer volledig competitief te maken.
Bekijk hieronder het snufje van Red Bull!
We verloten maar liefst 10 schaalmodellen en 10 caps onder onze YouTube-abonnees! Maak nu kans op één van deze prijzen door je te abonneren op ons YouTube-kanaal én te reageren onder de video via de onderstaande knop.
Abonneer, reageer en win!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!