Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Red Bull Racing

Red Bull slaat megaslag met 'grootste sponsordeal ooit' in de Formule 1

Red Bull lijkt er de komende jaren warmpjes bij te zitten, wat voor een groot deel te maken heeft met de financiële injecties van Red Bulls nieuwe titelsponsor Oracle. Het gaat naar verluidt om de grootste sponsordeal ooit in de Formule 1.

Red Bull RB18
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool / Getty Images

Het kan eenieder die goed naar de nieuwe Red Bull RB18 van Max Verstappen en Sergio Perez kijkt niet zijn ontgaan: sponsor Oracle is veel prominenter op de auto zichtbaar dan vorig jaar. Het IT-bedrijf is de nieuwe hoofd- en titelsponsor van Red Bull en daar is veel geld mee gemoeid. Héél veel geld. De naam 'verjoeg' zelfs het Red Bull-logo van de sidepods. In al die jaren in de sport maakte Red Bull die uitzonderling slechts één keer eerder, toen van 2013 tot en met 2015 toen Renaults luxemerk Infiniti de titelsponsor was.

Er worden bedragen genoemd oplopend tot zelfs 500 miljoen dollar voor de duur van vijf jaar, wat neerkomt op 100 miljoen dollar per jaar. RacingNews365 heeft begrepen dat de exacte bedragen mogelijk iets lager liggen, namelijk tussen de 75 en 90 miljoen dollar per jaar, maar ook in dat geval gaat het om enorme bedragen die zelfs in de wereld van de Formule 1 nooit eerder vertoond zouden zijn.

Oracle droeg direct bij aan wereldtitel Verstappen

Een bron zeer nabij Red Bull bevestigde aan RacingNews365 dan ook dat het om grootste sponsordeal met een Formule 1-team ooit gaat. Red Bull-teambaas Christian Horner legde middels een persbericht al uit waarom het de samenwerking met Oracle intensiveerde, waarbij hij duidelijk maakte dat de bijdrage van Oracle er in 2021 al direct aan bijdroeg dat Max Verstappen de wereldtitel kon winnen.

Mogelijk slaat Red Bull later nog een grote slag, aangezien er geruchten gaan dat vóór de eerste Formule 1 Grand Prix in Bahrein nóg een nieuwe sponsor wordt aangekondigd. Deze financiële injecties moeten eraan bijdragen dat Red Bull-baas Dieter Mateschitz één van zijn belangrijkste doelen voor het F1-team behaalt, namelijk dat het financieel onafhankelijk kan opereren.

Ook interessant:

Hoe Red Bull iedereen voor de gek hield toen het Verstappens nieuwe auto presenteerde

Max Verstappens nieuwe bolide werd op woensdag aan de wereld getoond. Maar niets was wat het leek... en iedereen werd voor de gek gehouden. Check hieronder hoe.

7 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Geen grote updates meer voor Verstappen en Perez