Voor de zomerstop leek het erop dat Max Verstappen geen enkele race meer kon winnen, maar niets bleek minder waar. De wereldkampioen en Red Bull zijn weer helemaal terug aan de top met overwinningen in Italië, Azerbeidzjan en de Verenigde Staten, én tweede plaatsen in Nederland en Singapore. Een vloerupdate en een nieuwe aanpak van teambaas Laurent Mekies wierpen hun vruchten af.
Het maakt dat Verstappen zelfs weer meedoet in de titelstrijd. Oscar Piastri en Lando Norris beschikken nog over een voorsprong van respectievelijk 40 en 26 punten op Verstappen, die in Austin ook de sprintrace won. Maar wat is toch het grote verschil met een paar maanden geleden? Alex Wurz legt het uit.
"Eerder merkte je dat Max in de bochten niet echt kon aanvallen, omdat hij ergens grip verloor", zo wordt Wurz geciteerd door Kronen Zeitung. "Dat maakt een coureur mentaal compleet kapot en heeft zelfs een topcoureur als Max Verstappen van zijn stuk gebracht."
Volgens Wurz is er nu echter een simpele sleutel tot succes. "De sleutel zit 'm in de aerodynamica van de auto. Vaak maken kleine luchtgeleiders onder de auto het verschil, maar van buitenaf is het heel lastig om te zien wat er is veranderd."
Pakt Max Verstappen een podium tijdens de GP van Mexico? Dan pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Claim jouw bonus!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!