Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Haas F1 Team

Steiner waarschuwt zijn Haas-coureurs voor kapitale fouten

Met een back-to-back raceweekend hoopt Haas-teambaas Guenther Steiner dat zijn coureurs geen brokken zullen maken tijdens de Grand prix van Azerbeidzjan.

Schumacher crash Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

De Grand Prix van Azerbeidzjan staat dit weekend op het programma met de week daarop de Grand Prix van Canada. Dat betekent aanpoten voor de teams, aangezien Canada zowat aan de andere kant van de wereld ligt. Haas-teambaas Guenther Steiner zou in plaats daarvan liever zien dat races in dezelfde regio worden gecombineerd.

"De uitdaging is dat je van het ene continent naar het andere moet gaan", laat Steiner weten. "Het is gewoon een kwestie van een goed team hebben dat hard werkt, maar het is wel een uitdaging, omdat ze maar een paar dagen hebben om alles klaar te maken voor de volgende race."

Toch kan de uitdaging volgens de teambaas van Haas nog groter worden. "Als je schade aan de auto hebt, wordt het moeilijker, dus we hopen geen schade te rijden in Bakoe." In Monaco liepen beide Haas-auto's schade op in de race. Kevin Magnussen viel noodgedwongen uit door een probleem met de Ferrari-motor en Mick Schumacher parkeerde zijn VF-22 in de muur, waardoor deze letterlijk in tweeën brak.

Bekijk de harde klapper van Schumacher in Monaco hieronder. Artikel gaat daaronder verder.

Het stratencircuit van Bakoe

De Grand Prix van Azerbeidzjan wordt gehouden op een stratencircuit, waardoor een tik tegen de muur of andere auto een reguliere bijkomstigheid is. Daarnaast bestaat het circuit uit verschillende soorten bochten en sectoren, waardoor het vinden van de juiste balans cruciaal is om vloeiend door de krappe bochten te komen, maar er toch zoveel mogelijk uit te halen op het rechte lange stuk.

"We hebben een goede progressie geboekt met onze auto in Spanje met de set-up en de auto doet het goed ondanks alle omstandigheden op het moment. We moeten de sweet spot vinden en ik denk dat we dan een goed resultaat kunnen neerzetten. Net zoals we in Spanje en Monte Carlo hadden kunnen doen, mits dingen anders waren verlopen", waarbij Steiner opnieuw refereert naar de opgelopen schade.

Ook interessant:

Verstappen moet wederom boven zijn Red Bull uitstijgen

In de nieuwste RN365 F1-podcast blikken we uitgebreid vooruit op de GP van Azerbeidzjan, maar staan Tom Coronel en co. ook stil bij alle andere gebeurtenissen in F1. Wat te denken van de contractverlenging van Sergio Perez? Beluister de nieuwe podcast hieronder.

Formule 1 GP Azerbeidzjan 2022 RN365 Nieuwsdossier

10 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Geen grote updates meer voor Verstappen en Perez