De Grand Prix van Azerbeidzjan staat dit weekend op het programma met de week daarop de Grand Prix van Canada. Dat betekent aanpoten voor de teams, aangezien Canada zowat aan de andere kant van de wereld ligt. Haas-teambaas Guenther Steiner zou in plaats daarvan liever zien dat races in dezelfde regio worden gecombineerd. "De uitdaging is dat je van het ene continent naar het andere moet gaan", laat Steiner weten. "Het is gewoon een kwestie van een goed team hebben dat hard werkt, maar het is wel een uitdaging, omdat ze maar een paar dagen hebben om alles klaar te maken voor de volgende race." Toch kan de uitdaging volgens de teambaas van Haas nog groter worden. "Als je schade aan de auto hebt, wordt het moeilijker, dus we hopen geen schade te rijden in Bakoe." In Monaco liepen beide Haas-auto's schade op in de race. Kevin Magnussen viel noodgedwongen uit door een probleem met de Ferrari-motor en Mick Schumacher parkeerde zijn VF-22 in de muur, waardoor deze letterlijk in tweeën brak. Bekijk de harde klapper van Schumacher in Monaco hieronder. Artikel gaat daaronder verder.
Het stratencircuit van Bakoe
De Grand Prix van Azerbeidzjan wordt gehouden op een stratencircuit, waardoor een tik tegen de muur of andere auto een reguliere bijkomstigheid is. Daarnaast bestaat het circuit uit verschillende soorten bochten en sectoren, waardoor het vinden van de juiste balans cruciaal is om vloeiend door de krappe bochten te komen, maar er toch zoveel mogelijk uit te halen op het rechte lange stuk. "We hebben een goede progressie geboekt met onze auto in Spanje met de set-up en de auto doet het goed ondanks alle omstandigheden op het moment. We moeten de sweet spot vinden en ik denk dat we dan een goed resultaat kunnen neerzetten. Net zoals we in Spanje en Monte Carlo hadden kunnen doen, mits dingen anders waren verlopen", waarbij Steiner opnieuw refereert naar de opgelopen schade.
Meest gelezen