De Formule 1 is en blijft natuurlijk een teamprestatie van formaat. Onder meer engineers werken samen met coureurs om de auto te verbeteren en de best mogelijke resultaten te boeken. Max Verstappen werkt al sinds jaar en dag samen met een hecht groepje van vier vaste engineers, maar daar gaat snel verandering in komen. Drie van de vier vertrekken namelijk bij Red Bull, zo meldt De Telegraaf.
Van control engineer Michael Manning was dat al bekend, maar ook performance engineer Tom Hart en motorengineer David Mart trekken de deur achter zich dicht bij Red Bull. Mart gaf in een interview met hetzelfde medium aan dat hij naar Audi overstapt, terwijl Hart verrast met een nieuw avontuur bij Williams. Het is nog onbekend wanneer Hart precies vertrekt.
Zodoende blijft van het vaste groepje alleen race-engineer en Head of Racing Gianpiero Lambiase over. Bij Verstappen gaat dus veel wijzigen, ook omdat hoofdmonteur Matt Caller naar Audi overstapt. Red Bull moet dan ook bouwen aan een nieuw team rond Verstappen richting het Formule 1-seizoen 2026.
Leegloop bij Red Bull
Het vertrek van de vaste engineers is een nieuwe aderlating voor Red Bull, dat de laatste jaren veel kopstukken kwijtraakte. Onder meer Adrian Newey, Jonathan Wheatley en Christian Horner vertrokken bij de renstal, waarna Laurent Mekies het stokje overnam als teambaas en CEO. Hij moet aan de nieuwe succesformatie gaan bouwen.
Eén positie is alvast ingevuld volgens De Telegraaf. Benjamin Ippoliti, al jarenlang in dienst van Red Bull en eerder woordvoerder van voetbalclub RB Leipzig, wordt de nieuwe communicatiedirecteur als opvolger van Paul Smith, die samen met Horner vertrok. Wie de rechterhanden van Verstappen gaan worden, is nog onbekend.
Meest gelezen
In dit artikel









Praat mee!