Red Bull kwam de voorbije jaren wat traag uit de winterslaap en was op zijn vroegst pas echt competitief vanaf de eerste Europese races, daar waar de eerste grote upgrades geïntroduceerd worden. Dat is echter funest gebleken voor de gezamenlijke titelaspiraties van het team en Max Verstappen en dus moet het dit jaar anders. Aanhaken is het devies.
"Ik hoop dat we direct vooraan mee kunnen doen", zo blikt Verstappen in gesprek met De Telegraaf vooruit op de Formule 1-seizoensopener. Vooraan meedoen hoeft echter niet per se 'winnen' te betekenen. "Als we een halve seconde langzamer zijn dan de concurrentie, wordt het een lastig verhaal, maar met een gat van zo'n twee tot drie tienden kunnen we wel werken. Dan kan er in het lange seizoen dat volgt nog veel gebeuren."
Maar wat nu als het gat inderdaad 0,5 seconde of meer bedraagt? "Dan zou dat heel pijnlijk zijn, omdat je Mercedes gezien de ontwikkelingscurve van dat team niet zomaar meer bijbeent. Ik kan daar dan zelf echter niets aan veranderen."
Lukt het niet in 2020, dan dient 2021 zich vanzelf aan, een compleet nieuw jaar met nieuwe kansen: "Het kan zijn dat mensen gedurende dit seizoen roepen dat ik nooit voor zo'n lange tijd bij had moeten tekenen bij Red Bull, maar dan wijs ik ze op 2021. Met de nieuwe regels op komst wordt dat één groot vraagteken."
In de nieuwe F1-podcast van RacingNews365 blikken gastheer Thomas van Groningen, autocoureur Tom Coronel en Formule 1-journalist Ruud Dimmers vooruit op het gevecht Max Verstappen vs. Lewis Hamilton. Laat 2020 maar komen!
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.
Abonneer & winMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!