Het is heel simpel: een raceauto heeft een stuur en twee pedalen, meer hoef je niet te weten. Natuurlijk is het rijden in een Formule 1-wagen veel complexer, maar de gedachte erachter is vrij eenvoudig, meent Max Verstappen in gesprek met BBC Radio 1 Newsbeat. "Als coureur moet je altijd geloven dat jij de beste bent. Of ik dat doe? Natuurlijk", zegt de Nederlander resoluut. "Je moet geloven dat je iedereen kan verslaan. Als je echt denkt dat dat niet mogelijk is, is het beter om te stoppen. Want anders werkt het niet." Over wie momenteel de beste is, wordt bijna dagelijks stevig gediscussieerd. De één zal Lewis Hamilton zeggen, de ander Max Verstappen. Zelf houdt de Red Bull-coureur zich daar niet zo mee bezig. Hij richt zich meer op andere zaken. "We racen tegen elkaar op de limiet. Dat is precies wat iedereen wil zien, toch?" Op de vraag of Verstappen en Hamilton ooit na de race eens een biertje zouden pakken, reageert hij grinnikend: "Weet je, we zijn van twee verschillende generaties. Maar natuurlijk, buiten de baan gaan we heel goed met elkaar om."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









