Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Verstappen en Red Bull testten verschillende achtervleugels tijdens GP Sakhir

Red Bull blijft de RB16 van Max Verstappen en Alexander Albon richting het einde van het seizoen en daarmee ook richting de start van het volgende seizoen in hoog tempo doorontwikkelen. Zo kon het zijn dat Max Verstappen op de vrijdag met een nieuwe achtervleugel experimenteerde.

Verstappen Sakhir
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Red Bull geeft je vleugels. Afgelopen weekend gaf het team Max Verstappen zelfs niet één achtervleugel, maar twee verschillende. Op de vrijdag testte Verstappen, mogelijk met het oog op 2021, met een nieuwe configuratie achtervleugel. Waar Red Bull normaal met twee verticale draagsteunen voor de achtervleugel rijdt, aan weerszijden van de uitlaat, reed Verstappen op het Bahrain Outer Circuit met een enkele draagarm.

Het spelen met die draagsteunen kan met namen in bochten zorgen voor meer of minder stabiliteit. De rijwind immers raakt bij het insturen van bochten de draagsteunen onder een andere hoek dan wanneer een Formule 1 over een recht stuk rijdt en de airflow zonder hinder kan passeren.

Alexander Albon daarentegen reed het gehele weekend met de dubbele draagsteun. In het foto's hieronder zijn beide configuraties te zien en is ook duidelijk te zien hoe de enkele draagarm om de uitlaat gekruld wordt.

			© Getty Images/Red Bull Contentpool
	© Getty Images/Red Bull Contentpool
			© Getty Images Red Bull Contentpool
	© Getty Images Red Bull Contentpool

Formule 1 GP Sakhir 2020 RN365 Nieuwsdossier

5 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Geen grote updates meer voor Verstappen en Perez