Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen en Red Bull testten verschillende achtervleugels tijdens GP Sakhir

Red Bull blijft de RB16 van Max Verstappen en Alexander Albon richting het einde van het seizoen en daarmee ook richting de start van het volgende seizoen in hoog tempo doorontwikkelen. Zo kon het zijn dat Max Verstappen op de vrijdag met een nieuwe achtervleugel experimenteerde.

Red Bull geeft je vleugels. Afgelopen weekend gaf het team Max Verstappen zelfs niet één achtervleugel, maar twee verschillende. Op de vrijdag testte Verstappen, mogelijk met het oog op 2021, met een nieuwe configuratie achtervleugel. Waar Red Bull normaal met twee verticale draagsteunen voor de achtervleugel rijdt, aan weerszijden van de uitlaat, reed Verstappen op het Bahrain Outer Circuit met een enkele draagarm. Het spelen met die draagsteunen kan met namen in bochten zorgen voor meer of minder stabiliteit. De rijwind immers raakt bij het insturen van bochten de draagsteunen onder een andere hoek dan wanneer een Formule 1 over een recht stuk rijdt en de airflow zonder hinder kan passeren. Alexander Albon daarentegen reed het gehele weekend met de dubbele draagsteun. In het foto's hieronder zijn beide configuraties te zien en is ook duidelijk te zien hoe de enkele draagarm om de uitlaat gekruld wordt.

Viaplay
x
Data Verstappen worstelt ook in droge omstandigheden