Coureurs die een maximale deltatijd moeten aanhouden tijdens een outlap en wel iemand ophouden aan het einde van de pitstraat. Dat is hoe de huidige regels zijn tijdens een kwalificatie. Maar al bij het eerste moment, de kwalificatie van de GP van Bahrein, zagen we treintjes ontstaan en coureurs die klaagden dat ze werden opgehouden.
Na de door Max Verstappen gewonnen kwalificatie werd de regerend wereldkampioen er nog eens naar gevraagd. Wat vindt hij er nu eigenlijk van? "Ik denk dat dit de veiligste manier is. Ik bedoel, het is waarschijnlijk niet ideaal, maar ik heb liever dat de auto's stoppen in de pitstraat dan op het rechte stuk of in de laatste bocht. Dus op dit moment is dit denk ik de beste oplossing. Maar we proberen te blijven kijken naar dingen om het beter te maken."
Charles Leclerc, die achter Verstappen naar P2 reed in de kwalificatie, kan dit alleen maar beamen. "Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat de FIA met een nieuw systeem kwam, dat volgens mij niet precies was wat we wilden. Dus hebben we allemaal gevraagd om terug te keren naar het systeem van vorig jaar. Het is dus een doorlopend proces waarin we de beste oplossing proberen te vinden. Maar zoals Max al zei, ik denk dat je op een gegeven moment moet vertragen en het is veel beter om dat in de pitstraat te doen dan op de baan. Dus ik denk dat dit de beste oplossing is die we op dit moment hebben."
Anderen bekeken ook:
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!