Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Mercedes

Voormalig F1-coureur snapt niks van Mercedes: "Dat hebben ze al zo vaak gezegd..."

Het team van Mercedes blijft de laatste jaren een groot raadsel. Daar waar George Russell en Lewis Hamilton ineens de snelheid lijken te vinden, kan die een sessie later compleet zijn verdwenen. Het zorgt ook bij voormalig F1-coureur Karun Chandhok voor gefronste wenkbrauwen.

Russell FP1 Brazil
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Sinds de ground effect-reglementen in 2022 werden ingevoerd, heeft Mercedes zichtbaar moeite om het ei van Columbus te vinden. George Russell wist twee jaar geleden in Brazilië te winnen, terwijl het team in 2023 geen enkele race op haar naam schreef. Daar kwam dit jaar verandering in, want Russell pakte de zege in Oostenrijk, gevolgd door overwinningen van Lewis Hamilton op Silverstone en Spa.

Het team uit Brackley leek net voor de zomerstop het lek boven te hebben, maar na de zomer werd er nog maar één podiumplek gepakt. Russell bemachtigde in Azerbeidzjan op gelukkige wijze, nadat Carlos Sainz en Sergio Perez waren gecrasht, de derde plek . Verder kwam Mercedes er niet echt aan te pas. Hoe kijkt voormalig F1-coureur Karun Chandhok, die in totaal elf races in de koningsklasse van de autosport reed, naar de Zilverpijlen?

"Het is heel moeilijk om hun situatie te lezen. Ik heb het gevoel dat ze de afgelopen drie jaar bij zoveel gelegenheden hebben gezegd dat ze de problemen eindelijk begrepen en dat ze het konden oplossen. Een goed voorbeeld was de voorvleugel die wat performance gaf en toen zagen we dit jaar een tijdelijke boost en bijbehorende resultaten. Denk aan Canada, Spanje of Silverstone, toen de auto er goed en competitief uitzag", vertelt Chandhok bij Betway.

"Maar daarna is het gewoon weer verdwenen en zijn ze weer het vierde team. Dat is al zo sinds de invoering van deze reglementen. Op basis van hun recente vorm moet je zeggen dat ze het vierde team zijn. Gaan ze helemaal terug naar de tekentafel en een compleet nieuwe auto bouwen voor 2025, vooruitlopend op de nieuwe reglementen in 2026? Ik denk het niet. De auto voor 2025 wordt een evolutie van de auto van 2024. Misschien is hun aandacht volledig gericht op 2026 om de beste auto voor het nieuwe reglement te verkrijgen", sluit de Indiër af.

Ook interessant:

Na drie races op rij is de Formule 1-wereld weer even op adem aan het komen. Maar dat betekent niet dat er geen nieuws en prangende zaken zijn om het over te hebben! Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken de ideale teamgenoot van Max Verstappen in 2025 en welke eigenschap van Verstappen zelfs Lewis Hamilton niet heeft. Dat en nog veel meer in een gloednieuwe RacingNews365 Formule 1-podcast!

Unibet heeft de hoogste odds. Registreer en speel mee.

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 50x je inzet!

Praat mee!

Viaplay
x
Breaking F1 stemt in met nieuwe regel na verwarring in Brazilië