Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Waarom de wedstrijdleiding niet ingreep toen Hamilton achteruit reed

Lewis Hamilton wilde niet direct opgeven toen hij in de grindbak stond met de wagen van Max Verstappen bovenop zijn Mercedes. De Brit deed verwoede pogingen om los te komen. Het leverde de nodige vragen op.

Max Verstappen landde boven op de auto van Lewis Hamilton in de grindbak bij de eerste chicane op Monza. De Red Bull-coureur stapte na enkele seconden uit, maar Hamilton deed tientallen seconden later nog verwoede pogingen om uit de grindbak te geraken. Het leverde de nodige vragen op vanuit de fans, die zich afvroegen of de actie van Hamilton niet gevaarlijk was. Wat als de Mercedes ineens onder Verstappens auto los kwam en de Nederlander nog aan het uitstappen was of in de buurt van zijn wagen was? Michael Masi van de FIA beoordeelde de situatie niet als gevaarlijk. "We hebben niet geprobeerd om hem te stoppen", vertelt hij in gesprek met onder meer RacingNews365. Dat deed het team van Mercedes uiteindelijk wel door Hamilton te vragen om de motor uit te zetten. "We denken dat het geen gevaarlijke situatie was en dat het team dit, zoals de teams dat altijd doen, op een veilige manier deed. Van wat wij konden zien op de camera's en vanuit de beschikbare hoeken, kon ik Lewis zijn auto niet zien bewegen", geeft Masi als uitleg. "Een groot compliment voor het feit dat hij het probeerde", aldus Masi.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal