Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Waarom Ferrari geen extra pitstop maakte tijdens safety car-periode

Max Verstappen leek de Grand Prix van Miami makkelijk te winnen. Totdat er een virtual safety car en een safety car in het spel kwamen, waardoor het strategisch spelletje tussen Red Bull en Ferrari weer helemaal open lag.

Wat een eenvoudige overwinning voor Max Verstappen leek te worden toen hij ruim tien seconden voor Charles Leclerc reed, veranderde door een virtual safety car en een safety car in een spannende strijd tussen de kampioenskandidaten. Ook de strijd voor P3 tussen de andere Red Bull van Sergio Perez en de andere Ferrari van Carlos Sainz barstte na de safety car los, doordat Perez en zijn team een pitstop hadden gemaakt voor de zachtere medium compound. Mattia Binotto, de teambaas van Ferrari, legt uit waarom zij niet voor een pitstop gingen tijdens de virtual safety car en de safety car. Immers, zo kon men toch proberen Verstappen op oud rubber te achterhalen? "We dachten dat onze gebruikte banden sterker waren dan nieuwe banden", laat Mattia Binotto weten aan RacingNews365 . "Met nieuwe banden zouden we meer problemen met het opwarmen ervan hebben gehad als met de gebruikte banden." De teambaas van Ferrari vervolgt: "Dus besloten we om gewoon buiten te blijven, omdat we geloven dat dat de beste kans voor ons was om een goede warming-up te hebben en proberen aan te vallen in die eerste ronden. En dat is wat er gebeurde. De eerste kans voor Charles kwam al in de eerste ronde na de safety car. Ook voor Carlos om zich te verdedigen tegen Checo."

Viaplay
x
Hulkenberg 'Op weg naar nieuw F1-team'