Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Mattia Binotto

Waarom Ferrari geen extra pitstop maakte tijdens safety car-periode

Max Verstappen leek de Grand Prix van Miami makkelijk te winnen. Totdat er een virtual safety car en een safety car in het spel kwamen, waardoor het strategisch spelletje tussen Red Bull en Ferrari weer helemaal open lag.

Safety car miami
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB Images

Wat een eenvoudige overwinning voor Max Verstappen leek te worden toen hij ruim tien seconden voor Charles Leclerc reed, veranderde door een virtual safety car en een safety car in een spannende strijd tussen de kampioenskandidaten. Ook de strijd voor P3 tussen de andere Red Bull van Sergio Perez en de andere Ferrari van Carlos Sainz barstte na de safety car los, doordat Perez en zijn team een pitstop hadden gemaakt voor de zachtere medium compound.

Mattia Binotto, de teambaas van Ferrari, legt uit waarom zij niet voor een pitstop gingen tijdens de virtual safety car en de safety car. Immers, zo kon men toch proberen Verstappen op oud rubber te achterhalen? "We dachten dat onze gebruikte banden sterker waren dan nieuwe banden", laat Mattia Binotto weten aan RacingNews365. "Met nieuwe banden zouden we meer problemen met het opwarmen ervan hebben gehad als met de gebruikte banden."

De teambaas van Ferrari vervolgt: "Dus besloten we om gewoon buiten te blijven, omdat we geloven dat dat de beste kans voor ons was om een goede warming-up te hebben en proberen aan te vallen in die eerste ronden. En dat is wat er gebeurde. De eerste kans voor Charles kwam al in de eerste ronde na de safety car. Ook voor Carlos om zich te verdedigen tegen Checo."

Ook interessant:

Verstappen niet te stoppen zonder Ferrari-upgrades

Wie stopt Max Verstappen? De Red Bull-coureur rekende wederom af met Charles Leclerc en was in de race de snelste man. De zege in Miami was een tik op de neus voor Ferrari, maar kan het team counteren met een upgrade?

En wat is er allemaal aan de hand bij Lewis Hamilton en Mercedes? Dat en nog veel meer bespreken autocoureur Tom Coronel, F1-expert Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk in een gloednieuwe aflevering van de RacingNews365 F1-podcast.

Formule 1 GP Miami 2022 RN365 Nieuwsdossier

3 reacties

RN365 Special
Is deze wiskundige formule het geheim van Red Bull-topontwerper Adrian Newey?

Het is één van de meest besproken topics in de Formule 1 van dit seizoen: porpoising. Heeft Red Bull-topontwerper Adrian Newey de juiste formule gevonden om het probleem in kaart te brengen en daarnaar te handelen?

Lees meer
Viaplay
x
Formule 1-podcast Nog volop werk aan de winkel voor Verstappen en Red Bull