Wat een eenvoudige overwinning voor Max Verstappen leek te worden toen hij ruim tien seconden voor Charles Leclerc reed, veranderde door een virtual safety car en een safety car in een spannende strijd tussen de kampioenskandidaten. Ook de strijd voor P3 tussen de andere Red Bull van Sergio Perez en de andere Ferrari van Carlos Sainz barstte na de safety car los, doordat Perez en zijn team een pitstop hadden gemaakt voor de zachtere medium compound.
Mattia Binotto, de teambaas van Ferrari, legt uit waarom zij niet voor een pitstop gingen tijdens de virtual safety car en de safety car. Immers, zo kon men toch proberen Verstappen op oud rubber te achterhalen? "We dachten dat onze gebruikte banden sterker waren dan nieuwe banden", laat Mattia Binotto weten aan RacingNews365. "Met nieuwe banden zouden we meer problemen met het opwarmen ervan hebben gehad als met de gebruikte banden."
De teambaas van Ferrari vervolgt: "Dus besloten we om gewoon buiten te blijven, omdat we geloven dat dat de beste kans voor ons was om een goede warming-up te hebben en proberen aan te vallen in die eerste ronden. En dat is wat er gebeurde. De eerste kans voor Charles kwam al in de eerste ronde na de safety car. Ook voor Carlos om zich te verdedigen tegen Checo."
Ook interessant:
Verstappen niet te stoppen zonder Ferrari-upgrades
Wie stopt Max Verstappen? De Red Bull-coureur rekende wederom af met Charles Leclerc en was in de race de snelste man. De zege in Miami was een tik op de neus voor Ferrari, maar kan het team counteren met een upgrade?
En wat is er allemaal aan de hand bij Lewis Hamilton en Mercedes? Dat en nog veel meer bespreken autocoureur Tom Coronel, F1-expert Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk in een gloednieuwe aflevering van de RacingNews365 F1-podcast.