Wat een eenvoudige overwinning voor Max Verstappen leek te worden toen hij ruim tien seconden voor Charles Leclerc reed, veranderde door een virtual safety car en een safety car in een spannende strijd tussen de kampioenskandidaten. Ook de strijd voor P3 tussen de andere Red Bull van Sergio Perez en de andere Ferrari van Carlos Sainz barstte na de safety car los, doordat Perez en zijn team een pitstop hadden gemaakt voor de zachtere medium compound. Mattia Binotto, de teambaas van Ferrari, legt uit waarom zij niet voor een pitstop gingen tijdens de virtual safety car en de safety car. Immers, zo kon men toch proberen Verstappen op oud rubber te achterhalen? "We dachten dat onze gebruikte banden sterker waren dan nieuwe banden", laat Mattia Binotto weten aan RacingNews365 . "Met nieuwe banden zouden we meer problemen met het opwarmen ervan hebben gehad als met de gebruikte banden." De teambaas van Ferrari vervolgt: "Dus besloten we om gewoon buiten te blijven, omdat we geloven dat dat de beste kans voor ons was om een goede warming-up te hebben en proberen aan te vallen in die eerste ronden. En dat is wat er gebeurde. De eerste kans voor Charles kwam al in de eerste ronde na de safety car. Ook voor Carlos om zich te verdedigen tegen Checo."
Meest gelezen