Dit weekend staat de echte 24 uur van Daytona op het programma, maar vorig weekend werd de virtuele editie ervan al verreden. Na de 24 uur van Le Mans waarin de formatie van onder andere Max Verstappen zicht terugtrok, verliep ook deze race niet zonder controverse. De LMDh-bolide van de Williams-eSport maakte gebruik van de binnenste ring van de oval, die ten opzichte van de kombocht veel vlakker ligt en een kleinere radius heeft. Dit is volgens de reglementen verboden, daar had de formatie maling aan. In de GT-klasse werd in de race een achterblijver die op vele ronden achterstond stond, ingezet om de zusterauto in veel kansrijkere positie te helpen door de directe rivalen op te houden. In het meest extreme geval werd dit zelfs gedaan door langdurig naast de baan stil te staan om vervolgens de juiste auto's 'op te vangen'. Williams eSport kreeg heel wat kritiek over zich heen en op social media probeerde Williams-adviseur Jenson Button de handelingen goed te praten door te stellen dat wanneer je in de echte racewereld bochten afsnijdt de ronde ongeldig wordt verklaard en niet een schorsing volgt, hetgeen nu veelvuldig tot op werd geroepen. Gisteren (vrijdag) klom Williams eSports zelf in de pen om de acties op de baan te veroordelen (zie statement hieronder). Ze verwijzen daarin naar een eerder statement van één van de teamleden, kan dat het statement van Jenson Button zijn? Lees het statement van Williams eSports hieronder.
1619040597142282241
pic.twitter.com/zR7t723SwG — WILLIAMS ΞSPORTS (@WilliamsEsports) January 27, 2023
Meest gelezen