Het team van Mercedes nam al vroeg in de tweede training het heft in handen in Montreal. Lewis Hamilton klokte op de medium band als eerste een 1.12. Daarmee was hij sneller dan teamgenoot Valtteri Bottas en de beide Ferrari's.
Max Verstappen koos ervoor om in de openingsfase de harde band te gebruiken, de traagste van de beschikbare banden en klokte een vijfde tijd net achter de beide Ferrari's.
De training werd opgeschrikt door Lewis Hamilton na een half uur in de fout ging in bocht 8, waarbij hij de muur raakte met zijn rechter achterwiel. Hierdoor brak de ophanging van de Mercedes en liep de versnellingsbak schade op. Hierdoor kwam Hamilton niet meer in actie in het restant van de training.
De tijden doken omlaag nadat de Bottas en de Ferrari-coureurs wisselden naar de zachte band. Leclerc en Vettel meldden zich vooraan en waren nipt sneller dan Bottas. Het wachten was op de eerste run van Verstappen op de zachte band. In zijn eerste poging was de Nederlander snel onderweg, maar raakte hij de muur bij de Wall of Champions mede doordat teamgenoot Gasly op langzame snelheid voor hem reed.
Voor Verstappen zat er niets anders op dan zijn auto in de pitbox te parkeren, voor nader onderzoek door het team van Red Bull. Kostbare tracktime ging er verloren voor de Nederlander, die teamgenoot Gasly zag worstelen tijdens de tweede training.
Het laatste half uur van de training stond in het teken van de long runs van Ferrari en Bottas. De werden alle drie de beschikbare compounds gebruikt. Verstappen kwam in het laatste kwartier nog op de baan, maar richtte zich daarbij op long runs. Hierdoor vinden we de Nederlander slechts terug op een dertiende positie.
Vooraan was het Leclerc die enkele duizenden sneller was dan teammaat Vettel. Het duo bleef Bottas in de Mercedes voor en de verrassend snelle Carlos Sainz in de McLaren.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!