Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
03 d 11:07:46
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Christian Horner

Hardnekkige problemen aan Red Bull-bolide Verstappen nog altijd niet opgelost

Het probleem met de DRS-achtervleugel van de Red Bull-bolide is nog altijd niet opgelost, zo moet Christian Horner toegeven. De vleugel met wat minder downforce kan erg belangrijk zijn in Saoedi-Arabië en Abu Dhabi.

Verstappen Qatar
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Michael Potts

Tijdens het Grand Prix-weekend in Qatar was duidelijk te zien dat de bolides van Max Verstappen en Sergio Perez problemen hadden met de achtervleugel van de RB16B. Om het probleem tijdelijk te verhelpen werd er gekozen voor een andere achtervleugel. Dit was volgens teambaas Christian Horner geen probleem in Doha, maar in de komende races is de defecte achtervleugel broodnodig.

"De andere vleugel had al onze voorkeur, we wilden met de set-up deze richting ingaan", zegt Horner tegen onder meer RacingNews365 over de wissel naar de achtervleugel met meer downforce. Deze vleugel had het DRS-probleem niet, wat ook duidelijk te zien was toen de bolides in actie kwamen tijdens de kwalificatie voor de GP van Qatar.

Probleem moet voor Jeddah verholpen zijn

Volgens Horner is de kans reëel dat de kapotte achtervleugel gebruikt moet gaan worden op het stratencircuit van Jeddah. Met de vele lange rechte stukken is topsnelheid en dus een vleugel met minder neerwaartse druk belangrijk. "Als we deze vleugels straks nodig hebben in Jeddah en Abu Dhabi, dan moeten ze natuurlijk gerepareerd zijn", aldus de Red Bull-teambaas.

Het probleem bevindt zich volgens Horner in het aandrijfmechanisme van de DRS-vleugel. "Gekeken naar de betrouwbaarheid moet het mechanisme relatief makkelijk op te lossen zijn. We gebruiken dit onderdeel al jaren, dus het is geen nieuwe ingewikkelde technologie." Hij is er dan ook van overtuigd dat het probleem voor de GP van Saoedi-Arabië is opgelost.

Ook interessant:

Verstappen moet hopen op een wonder van Red Bull en Honda

Max Verstappen gaat weliswaar als leider in het Formule 1-kampioenschap op weg naar de laatste twee races, de Nederlander zal op een klein wonder moeten hopen van Red Bull en Honda.. Zo oordelen Tom Coronel en Ruud Dimmers in de nieuwste RacingNews365-podcast.

Formule 1 GP Qatar 2021 RN365 Nieuwsdossier

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    dmacreations

    Ik moet het eerst nog zien. Probleem bestaat al een tijdje. En is daarom denk ik niet makkelijk op te lossen. Voor Verstappen kan dit rampzalig zijn voor het kampioenschap.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_ls.png

    Motorhead

    Of een ouder item. Het komt de laatste tijd hier regelmatig voor dat de items niet kloppen met de werkelijke tijdlijn en/of de tijdlijn van de items.

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Flying Dutchman

    Maakt niet uit. Wel ongelooflijk dat Mercedes nog zo laat op de proppen komt met een snelle motor. Vreemde zaak of ze zijn nog beter dan ik dacht.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

      Waldo Jansen

      Nee hetzelfde als RB. Door een andere motorsetting te gebruiken (wat RB halverwege het seizoen heeft gedaan) kan het maximale uit de motor gehaald worden. De Mercedes motor werd dus eerder nooit vol open gezet. Doordat ze nu wedstrijd na wedstrijd een nieuwe motor hebben geïnstalleerd. Kunnen ze bij de laatste 2 races deze versere motor gebruiken.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Hamil Ton

        Nee er is meer aan de hand dan een simpele nieuwe motor setting. Die auto stinkt en mijn krijgt sterk de indruk dat Mercedes trucjes uithaalt die niet zijn toegelaten

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Neutraalracer

        Schijnt dat ze de moter hebben gebouwd die maar 3 races mee hoeft te gaan zodat je hem zodat ibhelemaal open geschoefd kan woorden en uot betrouwbaarheid kan je ook snelheid vinden door dat die dan ook open kan schroeven dat is wat er aan de hand is mensen die denken dat er iets iligaals aan de hand is weten niet veel van de f1 of hebben en oranje zonnebril op

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Regen_Rijder

    Oplossing is simpel. Switch de achtervleugel met die van Perez. En maak hem kleiner net als de achtervleugel die ze in Frankrijk gebruikte. Toen verdween Max aan de horizon.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        Eerlijk is eerlijk

        Redbull leid de focus op Mercedes zodat ze er zelf onderuit zouden komen. Maar nu is leuk want nu stellen ze vaste regels op en is iedereen van dat gezeur af 😃😃😃

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Mira33

    Tijdens gesprek met Olav in het Formule 1 café sprak hij over, als de vleugel van Mercedes wordt goedgekeurd dan heeft Red Bull de vleugel ook. Heb ik dit goed gehoord en kan dit ook, want een nieuwe vleugel valt toch onder de tokens en die zijn voor Max zijn auto toch voor de versnellingsbak gebruikt!

x
Positief tegengeluid Vettel werpt blik op Red Bull: "Zeer waarschijnlijk"