Red Bull heeft in vergelijking met de andere Formule 1-teams een van de grootste upgradepakketten meegenomen naar Silverstone. Naast een uitgebreide doorontwikkeling van de vloer heeft het team uit Milton Keynes ook de belangrijke aerodynamica aan de bovenkant van de RB18 verder ontwikkeld. Vooral het onderste deel van motorkap is sterk gewijzigd.
Dit deel van de nieuwe motorkap wordt gekenmerkt door een diepe, horizontale sidecut met een T-vormig gedeelte. Dit gedeelte bedekt de interne elementen van de achterwielophanging van de RB18. Het horizontale deel van dit gedeelte bestaat uit een opening waar de warme lucht wegstroomt uit de radiatoren.
Bovengenoemde luchtstromen uit de radiator versterken het effect van de vleugels aan de achterkant van de Red Bull-bolide. De luchtstromen die hier onderlangs stromen, krijgen ondertussen een soort versnelling. Op deze manier wordt er maximaal gebruik gemaakt van de beam wing, de onderste vleugelelementen van de achtervleugel. Niet alleen kwantitatief worden de luchtstromen verbeterd, maar ook kwalitatief: de luchtstromen zijn hier minder turbulent dan eerst.
De Red Bull-upgrade is dus een ingreep die de aerodynamische kwaliteiten van de RB18 verfijnt, wat ten gunste komt van de balans in de bolide die ontworpen is door Adrian Newey. Het is een eigenschap die erg handig is in de vele snelle snelle bochten die direct op elkaar volgen op het circuit van Silverstone.
Het F1-seizoen is afgelopen, maar RacingNews365 gaat volle bak door. Op 13 december kan jij aanwezig zijn bij ons live event. Een toffe F1-avond met een live F1-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Tevens ga jij gaat ook zelf racen in een simulator! Ben je een echte kenner? Dat mag je bewijzen in de pubquiz, met toffe prijzen!
Kortom, het ideale avondje uit!
Bestel snel jouw tickets op=op