Christian Horner is inmiddels een aantal maanden uit de Formule 1 verdwenen na zijn ontslag bij Red Bull Racing. De Brit boekte grote successen met de renstal uit Milton Keynes, maar werd in de zomer van 2025 aan de kant geschoven vanwege de magere resultaten van dat moment. Laurent Mekies was zijn opvolger.
Uiteraard wacht de F1 op niemand en ontstonden er weer andere grote onderwerpen. Zo ging het deze winter met name over een trucje met de compressieverhouding van Mercedes en naar verluidt ook Red Bull. Zij zouden een verhouding van 18:1 kunnen bereiken, terwijl 16:1 officieel is toegestaan. Maar wat vindt Horner daarvan? Hij krijgt bij Today Australia de vraag of leveranciers valsspelen.
"Dat is nogal een statement", stelt Horner. "Formule 1 draait om het verleggen van grenzen, om hoe je de regels interpreteert. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. De meest conservatieve teams staan nooit vooraan op de grid."
Horner vindt het dus geen probleem. "Je moet de grenzen opzoeken. En natuurlijk draait het allemaal om hoe je de regels uitlegt. Engineers, de slimsten van de wereld, kijken naar de regels en denken: oké, hoe haal ik hier het maximale uit?"
Nederland hoopt zich te kwalificeren voor de volgende ronde van het WK Voetbal. Scoort Nederland tegen Tunesië dan ontvang je bij Unibet liefst 50 x jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.











Praat mee!