Frank Stippler is een ware Nordschleife-routinier en op zaterdag achtervolgde hij Max Verstappen met zijn dikke Ford Mustang GT3. Maar hij moest toezien hoe Verstappen ronde na ronde bij hem weg reed. Hij reageert.
"Ik had inderdaad het beste zicht op zaken", zo gaat hij in de op directe vraag van de interviewer, om vervolgens de waarde van de auto van Verstappen, de Ferrari 296 GT3, te benadrukken: "Die auto is de benchmark en in dat opzicht een waardige opvolger van de Audi R8, die nu toch een beetje uitontwikkeld is."
"We hebben de afgelopen twee jaar gezien hoe goed die auto is en in die tijd hebben we die auto hier nog niet zo vaak gezien. Op vrijdag ging die auto al goed tijdens de training toen ik enige tijd achter Max zat."
Maar de uiteindelijke nummer drie in de race weet dat het echt niet alleen de auto was die het verschil maakte: "Zoals iedereen wel weet, is hij de beste circuitcoureur ter wereld. Daarom ben ik ook niet verbaasd over zijn overall zege."
"De Ferrari is de beste auto hier, qua balans én performance. Als je dat ook nog eens combineert met een coureursline-up van dat kaliber, dan is winnen de enige logische uitkomst. Hun performance was super."
"De omstandigheden waren hen bekend en ook het circuit was duidelijk bekend terrein voor hen (vanuit de simulator, red.). En Verstappen en Chris Lulham zijn goed genoeg om slim met het verkeer om te gaan."
Als Stippler voorgehouden wordt dat ze nog veel met Verstappen te maken gaan krijgen, haalt hij zijn schouders op over het thema Verstappen: "Ik ben meer met mezelf bezig, we hebben onze eigen problemen op te lossen. Max interesseert me in dat opzicht dan ook niet zoveel."
"Hij is misschien wel de beste coureur te wereld, dus de hele discussies over zijn rondetijden vind ik ronduit lachwekkend. Je kan niet ontkennen dat er iets cruciaals mist in het geheel."
"In de Formule 1 missen de anderen iets cruciaals, waarom zou dat in GT3 anders zijn? Dat is gewoon gek. Maar goed, meer kan ik daar niet over zeggen."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!