Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Mercedes

Mercedes heeft goed en slecht nieuws voor Hamilton en Russell

Mercedes zal volgende week nieuwe onderdelen introduceren waarmee de Mercedes W13 minder gebreken moet vertonen en sneller wordt. Goed nieuws voor de coureurs, maar tegelijkertijd betwijfelt men bij de kampioensformatie of het genoeg zal zijn om het Red Bull en Ferrari lastig te maken.

Hamilton Canada
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

Na een derde en vierde plek tijdens de GP van Canada, is de sfeer goed bij Mercedes. Beter dan een week daarvoor, want de GP van Azerbeidzjan was een zware dobber voor de renstal. Van het gestuiter was in Montreal nauwelijks sprake meer, waardoor men met een glimlach terugkijkt op het raceweekend.

"Het team heeft het in Canada een goed weekend gehad", vertelt Technisch Directeur Mike Elliott. "We hebben het maximale uit de auto weten te halen met de derde en vierde plaats. Echter, moeten we als team realistisch zijn. Leclerc en Perez waren er niet. Het is niet dat we die plekken cadeau hebben gekregen, want we verdienden het, maar we waren vijfde en zesde geëindigd als ze vooraan meestreden."

Toch merkte men dat de snelheid er goed inzat bij Mercedes, dat geen enorme achterstand opliep in het slot van de race. "Het is mooi om te zien dat we op zondag wat meer pace uit de auto wisten te krijgen. Het is bemoedigend om te zien dat Lewis aan het einde van de race met de voorste twee coureurs mee wist te komen. We konden het gevecht niet aangaan, dus hij deed het in de laatste ronden rustig aan", verklaart hij het gat.

Daarnaast lijkt er eindelijk licht aan het einde van de tunnel te zijn voor het team uit Brackley. "We hebben nu ook een beter idee en begrijpen onze problemen beter. We maken stappen voorwaarts. We moeten echter realistisch blijven", benadrukt hij nogmaals. "We blijven met beide benen op de grond staan en we gaan hard werken. Het begrip dat we nu hebben moeten we omzetten in onderdelen die de auto sneller maken. Dat proberen we zo snel mogelijk te doen."

Die onderdelen komen er aan!

Het goede nieuws voor Hamilton en George Russell, is er al volgende week, tijdens de thuisrace van beide coureurs en het team, nieuwe onderdelen op de Mercedes W13 zullen zitten, bevestigt Elliott. "Een ding daar kan je zeker van zijn: als Mercedes gaan we zo hard mogelijk pushen. In Silverstone zullen we nieuwe onderdelen mee nemen, waarmee we meer pace uit de auto en ons pakket willen halen, want de onderdelen zijn daar een uitbreiding van."

Het slechts nieuws is echter dat het team nog niet durft te zeggen dat ze daarmee een gevaar kunnen vormen voor de andere twee toppers. "Tegelijkertijd moeten we eerlijk zijn naar onszelf en toegeven dat we momenteel nog net achter Ferrari en Red Bull rijden. In een normale race zal het lastig worden. Silverstone is, zo denken we, wel een circuit dat ons beter moet liggen, net zoals Barcelona."

Daarom is er toch een heel klein beetje hoop. Een ding is zeker. Mercedes wil weer winnen. "Wat er ook mag gebeuren: we gaan zo hard mogelijk pushen. Onze coureurs zullen dat ook doen, want we willen weer winnen. We willen winnen voor het team en zeker voor de fans. Laten we zien wat er gaat gebeuren!"

Ook interessant:

Verstappen zou in een Ferrari nog dominanter zijn

In de nieuwste RacingNews365 F1-podcast blikken Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk uitgebreid terug op de GP van Canada, maar bespreken ze ook alle ophef omtrent de FIA, Mercedes, het gestuiter en nog veel meer. Beluister 'm hieronder!

Formule 1 GP Canada 2022 RN365 Nieuwsdossier

32 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Geen grote updates meer voor Verstappen en Perez