De samenwerking tussen de Formule 1 en Mattel is niet nieuw. Eerder brachten de partijen al gezamenlijk een Hot Wheels-collectie uit, die ook in het teken stond van de Formule 1. Die succesvolle samenwerking vormde volgens beide partijen een opstapje naar deze uitbreiding van het bekende kaartspel UNO, genaamd de UNO Elite Formula 1-edition.
UNO Elite is een speciale variant van het klassieke UNO-kaartspel, met extra speciale kaarten en actiekaarten die het spel wat meer variatie geven. Waar traditioneel UNO lijkt op het klassieke kaartspel 'Pesten', bevat UNO Elite aanvullende elementen zoals foil-kaarten, booster packs en verzamelbare kaarten met verschillende thema’s, dit keer Formule 1.
De eerste batch van de Formule 1-versie bestaat uit meer dan 100 speciale F1-kaarten, die op hun beurt weer in allerlei kleuren en afwerkingen beschikbaar zijn. Mensen die geïnteresseerd zijn in het aanschaffen van de set, kunnen kiezen uit twee pakketten die verschillen in grootte.
Emily Prazer, hoofd commercieel van de Formule 1, zegt het volgende over de samenwerking: "UNO is een van de meest populaire spellen ter wereld en brengt mensen samen. De lancering van de UNO Elite Formule 1-sets markeert opnieuw een samenwerking tussen F1 en Mattel. Als merk willen we altijd op nieuwe en innovatieve manieren aanwezig zijn voor onze fans."
Katie Buford van Mattel voegt toe: "Deze uitbreiding van UNO Elite brengt de spanning van de hoogste autosport op een unieke interactieve manier naar ’s werelds populairste traditionele spel. Zowel UNO als Formule 1 hebben zeer gepassioneerde fanschares en deze samenwerking stelt ons in staat om nieuwe fans te bereiken binnen onze respectieve werelden."
Meest gelezen
In dit artikel










Praat mee!