Wat nu voor Red Bull? Honda stapt per 2022 uit de Formule 1, maar een nieuwe partij doet zich aan de horizon al aan. Volgens F1 Insider zou Red Bull al in gesprek zijn met Porsche. Met Mercedes wil de grote eigenaar van Red Bull, Dietrich Mateschitz, namelijk niet in zee. Ook een hernieuwde samenwerking met Renault zou uit den boze zijn en Ferrari zou niet eens worden overwogen. Het probleem: Porsche wil niet al in 2022 in de sport stappen. Pas bij de volgende grote regelwijziging op het gebied van de motoren, in 2026, zouden de Duitsers heil zien in een Formule 1-avontuur. Moederbedrijf Volkswagen liet zich zeer recent al positief uit over de Formule 1 en hintte naar een avontuur in de koningsklasse. In dat geval zou Red Bull na 2021 de Honda-motoren en al het intellectuele eigendom van de Japanners omtrent de Formule 1-krachtbronnen overkopen en in hun eigen fabriek in Milton Keynes verder ontwikkelen. Als geluk bij een ongeluk kunnen de motoren momenteel slechts één keer per seizoen worden geüpgraded en wordt de ontwikkeling vanaf 2023 bevroren. Bovendien heeft Red Bull al een motormeneer in huis en heeft het ook beschikking over een eigen testbank. Ook loopt Andy Cowell, de motorgoeroe die tot aan deze zomer actief was bij Mercedes, in 2022 vrij rond. De Brit zou een potentieel doelwit kunnen zijn voor Red Bull. Alles over het onverwachte podium van Max Verstappen in Rusland, de bijzondere straf voor Lewis Hamilton en de 'winnende' Bottas bespreken Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen in de nieuwste aflevering van de RacingNews365 F1-podcast, die hieronder is te beluisteren.
Meest gelezen