Er werd voorafgaand aan het raceweekend in Austin, Texas, volop gesproken over de grote upgrades die Red Bull mee zou nemen naar het Circuit of the Americas. Met dat laatste pakket van het seizoen zou de Oostenrijkse renstal met een zo optimaal mogelijke auto aan de eindsprint moeten kunnen beginnen en na de kwalificatie kan toch wel geconcludeerd worden dat Red Bull in ieder geval een goede stap heeft kunnen zetten.
Dat ziet ook Max Verstappen, die in Austin al een sprintrace-zege én een tweede startpositie voor de hoofdrace op zondag op zijn naam schreef. Toch tastte de Nederlander nog lang in het duister, geeft hij toe in gesprek met onder meer RacingNews365. "Voor Monza konden we het probleem gewoon niet vinden, dus wisten we niet waar het aan lag. Maar daar kwam het probleem ineens aan het licht en konden we die stop van drie weken goed gebruiken omdat we iets meer tijd hadden om te ontwikkelen."
Toch speelde Verstappen naar eigen zeggen een verrassend kleine rol in dat ontwikkelingsproces. "Ik had voorafgaand aan het weekend echt geen emoties. Ik heb me ook niet echt bemoeid met de ontwikkelingen. Ik heb de afgelopen weken natuurlijk wel een hoop dingen aangegeven bij mijn monteurs en engineers, maar uiteindelijk kan ik die dingen natuurlijk niet maken."
"Ik heb mijn monteurs geholpen door hen zoveel mogelijk informatie te geven en hen zoveel mogelijk te vertellen over mijn gevoel in de auto, maar uiteindelijk is het de taak van het team om de problemen op te lossen. Na Monza werd gelukkig wel duidelijk waar we precies aan moesten werken, maar dan kan ik er natuurlijk niet zoveel meer aan doen."
Wint Verstappen of een andere favoriet in Las Vegas? Dan betaalt Unibet maar liefst 50 keer je inzet uit!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!