Niemand kwam ook maar in de buurt van Max Verstappen tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi. De Nederlander domineerde, maar wist dat er achter hem iets moest gebeuren om de wereldtitel te veroveren. Dat scenario kwam niet uit, want Lando Norris eindigde op de derde plaats en stelde de titel veilig. Verstappen feliciteert zijn rivaal.
"Je moet er gewoon van genieten", vertelt Verstappen tegenover Viaplay. "Je weet natuurlijk ook niet hoe vaak dit gaat gebeuren in je leven. De eerste is denk ik altijd heel bijzonder. Dus ik hoop dat hij er een groot feest van maakt vanavond."
Verstappen tipt Norris dus, maar is niet op zijn feestje aanwezig. "Nee, ik ga met mijn familie en vrienden lekker uiteten. Onze race was gewoon top. We waren sterk en we waren goed op de banden, dus daar lag het ook allemaal niet aan. Dat hebben we gewoon heel goed gedaan. Natuurlijk moest er wat geluk bij komen om te winnen, dat wisten we. Net niet genoeg."
De Nederlander is tevreden over zijn seizoen. "Ik ben zelf eigenlijk heel tevreden over mijn eigen prestaties en uiteindelijk met hoe het team het allemaal heeft weten om te draaien. Daarom ben ik er ook eigenlijk niet zo teleurgesteld over."
Max Verstappen komt dit weekend in actie op de Red Bull Ring. Het team heeft een grote upgrade meegenomen. Is het genoeg voor een podiumplaats of zelfs de zege?
Win bij Unibet 50x je inzet bij een podiumplaats voor Verstappen, Antonelli of Hamilton!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.











Praat mee!