De tweede vrije training begon een kwartier later dan gepland. Even daarvoor waren de teambazen en F1-coureurs bij elkaar gekomen, vermoedelijk om het over de gebeurtenissen naast het circuit te hebben en hoe daar mee om te gaan. Uiteindelijk ging VT2 wel gewoon van start en waren het in eerste instantie de Ferrari's die op medium banden de snelste tijden noteerden.
Als ook Max Verstappen zich op het asfalt meldt, sluit hij achter de beide Ferrari's aan P3, op een seconde van Charles Leclerc. Met een nieuwe getimede ronde neemt Verstappen een hap van zeven tienden uit die achterstand. Verstappen rijdt echter lang door op die medium-band, tot het moment waarop hij Leclerc met 0,002 seconde aftroeft.
Het is een beetje stuivertje wisselen, want als Leclerc naar zachte banden wisselt, pakt hij Verstappen (logischerwijs) weer terug. In leidende positie echter raakt Leclerc de muur, waarna hij zijn ietwat kromme Ferrari stapvoets terugbrengt naar de pits. Hij volgt daarmee het voorbeeld van teamgenoot Carlos Sainz. Beide coureurs komen na hun schadegevalletjes niet meer in actie.
Verstappen in Ferrari-sandwich
Max Verstappen heeft zo de 'vrijheid' om de tijden van de Ferrari's aan te vallen, maar dat doet hij niet meer. Hij sluit zo de sessie af als de nummer twee, tussen de beide Ferrari's in. Leclerc reed zijn tijd echter op de zachte band, Verstappen zijn snelste tijd op de medium band. Mercedes wist de weg naar voren wat beter te vinden van in VT2. Lewis Hamilton en George Russell worden vijfde en zesde.
Opnieuw waren er problemen voor Kevin Magnussen. In VT1 kwam hij nauwelijks aan rijden toe door een hydraulisch probleem. In VT2 viel hij stil met een virtual safety car tot gevolg. Hij is daardoor andermaal hekkensluiter, maar als we hem buiten beschouwing laten, is het Williams dat de rode lantaarn draagt.
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.
Abonneer & winMeest gelezen
In dit artikel
Formule 1 GP Saoedi-Arabië 2022 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!