Max Verstappen heeft een partnership afgesloten met Fanatics. Het gaat niet om zomaar een deal, want de samenwerking is exclusief, meerjarig en geldt voor de hele wereld. Fanatics is een bedrijf dat sportartikelen en sportmerchandise verkoopt. De samenwerking richt zich op e-commerce, gelicentieerde merchandise en trading cards – waaronder gesigneerde en gebruikte race-items.
Bovendien komt er een nieuwe wereldwijde online Verstappen-shop, die begin 2026 wordt gelanceerd. Door zo'n shop krijgt fans wereldwijd sneller toegang tot de producten van Verstappen en realtime artikelen gebaseerd op mijlpalen en belangrijke racemomenten. Bij de aankondiging van het nieuws is er een unieke 1/1 Only1 Verstappen-kaart uitgebracht in de F1 Eccellenza 2025-collectie.
De kaart is een ode aan de kwalificatieronde van Verstappen op Monza, waar hij de snelste gemiddelde rondetijd ooit reed in de Formule 1. De kaart bevat een stuk van het racepak dat hij in Monza droeg en er wordt slechts één exemplaar uitgegeven.
Verstappen reageert als volgt op de aankondiging. "Het is fantastisch om met Fanatics samen te werken en exclusieve producten en ervaringen te kunnen bieden aan al mijn fans, waar ter wereld ze zich ook bevinden. Ik kijk ernaar uit om met de Fanatics-teams op het gebied van merchandise en collectibles samen te werken om producten en ervaringen te creëren die echt bij mijn carrière passen en alle fans iets bijzonders bieden om te verzamelen en van te genieten."
Reacties vanuit Fanatics
Daar voegt Andrew Low Ah Kee, CEO van Fanatics Commerce, het volgende aan toe. "Max’s wereldwijde fanbase blijft in een opmerkelijk tempo groeien en we zijn er trots op dat we kunnen bijdragen aan de manier waarop zijn fans dat kunnen beleven. Zijn successen op het circuit en zijn internationale populariteit hebben hem tot een van de meest invloedrijke sporters ter wereld gemaakt. Ons team is verheugd hem te verwelkomen in ons wereldwijde Fanatics-netwerk en merchandise te creëren die echt betekenis heeft voor Max en zijn fans over de hele wereld."
Tot slot laat Mike Mahan, CEO van Fanatics Collectible, van zich horen. "We zijn ontzettend blij Max te mogen verwelkomen in de Fanatics-familie. Bij Fanatics zijn wij allemaal grote fans – en zijn kaarten zijn enorm populair en gewaardeerd door verzamelaars. Met Max kijken we ernaar uit om nieuwe, innovatieve producten te ontwikkelen, die ons wereldwijde F1-succes bij zowel fans als verzamelaars verder zal laten groeien."
Meest gelezen
In dit artikel








Praat mee!