Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

F1-stand

  • 1 KVY
  • 2 MAG
  • 3 GIO
VT1 vr 03 jul 11:00 12:30
VT2 vr 03 jul 15:00 16:30
VT3 za 04 jul 12:00 13:00
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Max Verstappen

Verstappen verliest tweede plaats in Monaco door straf

Max Verstappen heeft een ijzersterk weekend in Monaco niet afgesloten met een podiumplaats. De Nederland kwam in zijn Red Bull als tweede over de finish, maar viel door een tijdstraf van het podium af.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Vanaf een derde startpositie begon Max Verstappen aan de Grand Prix van Monaco. In de korte run naar de eerste bocht probeerde de Red Bull-coureur het even bij Valtteri Bottas, maar de Fin liet zijn auto staan in de eerste bocht waarop Verstappen eieren voor zijn geld koos.

Het was Charles Leclerc die voor een Safety Car zorgde, doordat hij een lekke band opliep bij een touche met Nico Hulkenberg en de baan bezaaid lag met stukken canvas en carbon. Voor de toppers het sein om de pits op te zoeken, waarbij Bottas het veld ophield zodat Hamilton en hij een dubbele pitstop kon maken. De pitcrew van Red Bull opereerde ijzersterk, waardoor Verstappen de tweede positie overnam van de Fin. Wel raakten de Nederlander en de Fin elkaar kortstondig in de pitstraat, een incident dat onderzocht werd door de wedstrijdleiding die Verstappen bestrafte met een tijdstraf van vijf seconden. Zij waren van mening dat Red Bull de coureur niet veilig wegstuurde bij zijn stop.

Lewis Hamilton had als enige uit de top vier de medium banden onder zijn Mercedes gemonteerd, Verstappen, Vettel en Bottas kozen voor de harde band. Vooraan hield Hamilton het tempo laag waardoor de kop van het veld compact bleef. Voor Verstappen was er veel aan gelegen om een gat van minimaal vijf seconden te creëren richting Sebastian Vettel.

Race - Monaco

Pos. Coureur Team Tijd
Resultaten worden geladen...

Ronde na ronde zat de Nederlander onder de versnellingsbak van Hamilton, maar de Brit gaf geen krimp en reed foutloos. Hierdoor was er voor de Red Bull-coureur geen enkele kans om hem te passeren. Het 'gevecht' tussen de beide coureurs ging lange tijd door, waarbij de linker voorband van de leider ernstige vormen van slijtage begon te vertonen.

Ook in de slotfase van de race bleef de top vier binnen enkele seconden van elkaar. Met nog drie ronden te gaan waagde Verstappen een alles of niets actie bij de chicane, maar Hamilton gooide de deur dicht. De beide auto's raakten elkaar, maar konden hun weg vervolgen.

Verstappen passeerde wel als tweede de finishvlag maar werd door zijn tijdstraf slechts als vierde geclassificeerd. Een ijzersterk weekend van de Nederlander werd op deze manier niet bekroond met een verdiende podiumplaats.

Speel mee (gratis!) met de RacingNews365 Bingo tijdens de GP van Oostenrijk en win te gekke prijzen!

Claim je Bingo kaart

8 reacties

    Breaking Honda belooft Verstappen meer power en verbeterde betrouwbaarheid