Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Formule 1 2022

Dit zit er voor Verstappen en Red Bull nog aan updates in de pijplijn

Red Bull en Max Verstappen zijn volop in de race voor beide wereldtitels in de Formule 1. Sterker nog, ze zijn met ruime voorsprongen torenhoog favoriet. Ze laten echter niets aan het toeval over, getuige het updateschema dat Red Bull gedurende de rest van het seizoen volgt.

MP9 8219
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Michael Potts

Red Bull zal al lang en breed of op zijn minst met een schuin oog kijken naar de Formule 1-bolide voor 2023, de RB19, maar de ontwikkeling van de huidige Red Bull RB18 staat niet stil. Er zitten nog enkele updatepakketten aan te komen, verspreid over de resterende races van 2022.

Red Bull, zo heeft RacingNews365 begrepen, neemt de auto daarbij van onder tot boven onder handen. Zo genoot de vloer al de primaire aandacht bij de introductie van een uitgebreide update op Paul Ricard. En tijdens het restant van het seizoen zal de aandacht volgens die filosofie verlegd worden naar eerst de sidepods en daarna het bovenste deel van de bolide.

Direct na de zomerstop gaan we al direct nieuwe dingen zien, al is het maar omdat de circuits Spa-Francorchamps en Monza om een low downforce configuratie van de auto vragen. Speciale vleugels bijvoorbeeld kunnen daarbij niet achterblijven.

Wat nog meer voor Red Bull?

Een dergelijke low downforce spec. wordt voor andere GP's natuurlijk weer van de auto geschroefd, maar dat hoeft niet te gelden voor updates aan de sidepods (gepland voor Zandvoort), of de updates die gepland staan voor de GP van Singapore, waarbij volgens Red Bulls filosofie dus de bovenkant van de auto onder handen wordt genomen.

Achilleshiel van de RB18 blijft het (te) hoge gewicht, dus het team van Max Verstappen en Sergio Perez zal er race na race op in blijven zetten dat gewicht tussen de grote updates door verder naar beneden te halen.

Onderstaande is natuurlijk allemaal onder voorbehoud, want een bijzondere gebeurtenis kan het schema weer helemaal overhoop gooien. Een grote crash van een van de coureurs kan het budget van Red Bull bijvoorbeeld flink overhoop gooien, waardoor er mogelijk een streep moet worden gezet door een van de updatepakketten, of ze verder moeten worden uitgesteld.

Updateplanning Red Bull RB18

Geplande upgrade Wanneer
Low downforce configuratie GP België/Italië
Vernieuwde sidepods GP Nederland
Geüpdatete bovenzijde GP Singapore
Terugbrengen gewicht Continu

Geniet nog meer van jouw favoriete F1-site zonder advertenties, een exclusieve app én nog veel meer.

Check het snel!

13 reacties

Viaplay
x
Live Perez behoudt overwinning in Singapore ondanks tijdstraf