Met het Drag Reduction System (DRS) wordt de achtervleugel van de Formule 1-bolides geopend, waardoor de auto's op de rechte stukken een hogere topsnelheid kunnen behalen en makkelijker kunnen inhalen. De meeste circuits op de kalender hebben twee DRS-zones, maar sinds vorig jaar hebben sommige banen drie zones waarbij de achtervleugel open kan, zoals de Red Bull Ring in Oostenrijk. Nu voegt het Marina Bay Street Circuit in Singapore zich bij dat lijstje.
De organisatie laat weten dat de twee DRS-zones die al bestonden ongewijzigd blijven. Op het rechte stuk bij start-finish en het rechte stuk tussen bocht 5 en 7, "Raffles Boulevard", mogen de coureurs de achtervleugel tijdens de race openzetten, mochten zij binnen één seconde van hun voorganger zitten. De nieuwe derde DRS-zone ligt op "Esplanade Drive", dat tussen bocht 13 en 14 ligt. Het detectiepunt ligt 102 meter voor bocht 13, op "Anderson Bridge".
Luister nu de Formule 1-podcast van RacingNews365. Tim Coronel, Jeroen van Inkel en Joe van Burik blikken vooruit op de Grand Prix van Singapore.